• pian01

köpa in sej i pojkväns lägenhet

Har i många år haft en otrolig trasslig ekonomi med betalningsanmärkningar dyra lån m m  .

Nu är jag inneboende hos min karl som har en bostadsrätt som är värd ca 500000. Har inte längre kvar betalningsanmärkningar men några dyra lån...som jag sköter fast det blir dyrt.
    Nu sk a vi till banken imorgon för att höra om jag kan köpa in mej i hans lägenhet för att stå på den båda två.Men nu gruvar jag ihjäl mej,,,jag kanske inte får nåt lån alls?? har fast jobb sedan 20 år tillbaka..inga barn att försörja....skäms aven för min pojkvän att jag har så många dyra lån.Han har inga såna problem alls...Vad tor ni? får jag lån?
  • Svar på tråden köpa in sej i pojkväns lägenhet
  • Ms H

Det går inte att uttala sig om, eftersom du inte berättar särskilt mycket om din ekonomi. Men, vad är syftet med att du ska dra på dig ännu mer lån?

• lilly

Kan vara av juridisk anledning, att hon ska ha rätt till lägenheten också om de går skilda vägar.

OnT; hur mycket har du kvar att betala av? Som andra har sagt, är du redan skuldsatt så gör det inte värre. En dag knackar lyxfällan på och då har man ju sett hur folk tänker när de inser sina misstag...

Ms H skrev 2014-10-28 16:15:56 följande:

Det går inte att uttala sig om, eftersom du inte berättar särskilt mycket om din ekonomi. Men, vad är syftet med att du ska dra på dig ännu mer lån?

• pian01

Vill vara med och äga hälften:) vi är ju ett par trots allt...tror inte att det behöver bli så mycket dyrare kanske tvärtom om jag får baka in mina skulder i lägenhetslånet....jobbar heltid i vården och tjänar riktigt hyfsat,

• ripple

Oroligt svårt att svara på eftersom vi inte får reda på

1. Hur mycket lån du ska stå med på
    2. Vad du har för inkomst
    3. Hur mycket lån du har idag

• Ms H
    pian01 skrev 2014-10-28 19:43:28 följande:

Vill vara med och äga hälften:) vi är ju ett par trots allt...tror inte att det behöver bli så mycket dyrare kanske tvärtom om jag får baka in mina skulder i lägenhetslånet....jobbar heltid i vården och tjänar riktigt hyfsat,

Om du ska betala hälften av vad lägenheten är värd idag, behöver du väl ta lån på det beloppet (minus ev kontantinsats)? Då har du ju lånat allt du får, och kommer inte kunna låna några mer lån med (din del av) lägenheten som säkerhet. Eller tänker du dig att även (del av) sambons halva ska vara säkerhet för ditt lån?
Svar på tråden köpa in sej i pojkväns lägenhet