• Anonym (lider)

Xet har lagt upp en film på porrsida

Mitt x har lagt in en film på mig, på en porrsida på nätet. Jag hade tagit bort filmen men han hade tydligen sparat den innan.

Hur går jag tillväga?

Befinner oss i en vårdnadstvist.

• Svar på tråden Xet har lagt upp en film på porrsida
  • Anonym (c)
    Anonym (ÖÖÖ) skrev 2014-10-24 08:58:27 följande:
    ööö... ja. 
    menar du allvar.
    hört talas om självskapande profetior.

Varför överhuvudtaget inleda något om man ändå räknar med att det ska ta slut.
  • Anonym (ÖÖÖ)
    Anonym (c) skrev 2014-10-24 09:10:01 följande:
    menar du allvar.

Får väl kanske förtydliga:
    Vad det gäller filmandet/ ta bilder är det viktigt att lära sig av att det så himla många gånger kommer fram till allmänhetens ögon vid en separation och agera därefter.
  • Anonym (anmäl)
    Anonym (ÖÖÖ) skrev 2014-10-24 09:13:31 följande:

Vad det gäller filmandet/ ta bilder är det viktigt att lära sig av att det så himla många gånger kommer fram till allmänhetens ögon vid en separation och agera därefter.

Ja män verkar ju onekligen fruktansvärt labila och opålitliga. Kanske är bäst att sluta ha sex och relationer med män överhuvudtaget, man vet ju aldrig vad de kan ta sig för.
  • Maria 434
    Anonym (Hmmmm) skrev 2014-10-24 08:26:41 följande:
    Är du lite trögtänkt och utan fantasi och empati kanske? Du kan inte sätta dig in i hur andra än du är?

Vissa gillar SM
    Vissa tänder på att behandlas som en ponny
    Vissa gillar tuff sex
    Vissa gillar mjuk sex
    Vissa gillar att spela in hemmagjorda porrfilmer
    Vissa gillar trekanter
    Vissa gillar att bada nakna

Folk är olika! I ett förhållande litar man på varandra. Menar du att om både mannen och kvinnan i ett förhållande tänder på att spela in egna sexfilmer och sedan titta på dem så ska kvinnan förneka sin sexualitet och låta bli att leva ut sina lustar?
    Ja, och spelar man in så bör man vara medveten om att det finns en liten liten risk att den andra parten kan lägga ut den offentligt om det tar slut.
    Att vissa kan bete sig som idioter när det tar slut kan ju inte komma som en överraskning för någon.

Självklart ska TS kräva att få skiten borttagen och polisanmäla, men det borde ju tom du förstå.
  • Anonym (cookieman)
    Anonym (anmäl) skrev 2014-10-24 09:23:23 följande:
    Ja män verkar ju onekligen fruktansvärt labila och opålitliga. Kanske är bäst att sluta ha sex och relationer med män överhuvudtaget, man vet ju aldrig vad de kan ta sig för.
    Ja om du vill dra män över en kam, så absolut
    Gillar du inte män, låt bli att träffa dem
    Tycker du inte om sex, låt bli att ha det..

OSV..

Hade det däremot varigt en man som dragit alla kvinnor över en kam... Så hade det hetat, bland annat "vit kränkt man"

• Anonym (anonym)
    Maria 434 skrev 2014-10-24 09:27:53 följande:
    Ja, och spelar man in så bör man vara medveten om att det finns en liten liten risk att den andra parten kan lägga ut den offentligt om det tar slut.
    Att vissa kan bete sig som idioter när det tar slut kan ju inte komma som en överraskning för någon.

Självklart ska TS kräva att få skiten borttagen och polisanmäla, men det borde ju tom du förstå.
    Så man ska i alla relationer räkna med att det kan ta slut och att när det väl tar slut så kommer ens stora kärlek att förvandlas till ett praktsvin?
    Verkar säkrast att aldrig inleda någon seriös relation, aldrig skaffa barn om det inte sker genom insemination, aldrig bygga upp ett hem med en annan människa och framförallt aldrig låta sig fotograferas eller filmas i en situation man inte kan tänka sig att alla på ICA ska se.
  • Anonym (anmäl)
    Anonym (cookieman) skrev 2014-10-24 14:02:24 följande:

Ja om du vill dra män över en kam, så absolut

Gillar du inte män, låt bli att träffa dem

Tycker du inte om sex, låt bli att ha det..

OSV..

Hade det däremot varigt en man som dragit alla kvinnor över en kam... Så hade det hetat, bland annat "vit kränkt man"

Så man får inte dra alla män över en kam (och anta att vem som helst skulle kunna göra såhär mot en) och man får skylla sig själv när det händer för man borde insett att vem som helst skulle kunna göra det mot en och att inga män är att lita på? Känns som att det är svårt att göra rätt alltså...
  • Anonym (ÖÖÖ)
    Anonym (anmäl) skrev 2014-10-24 09:23:23 följande:
    Vet inte om det enbart är ett manligt problem, men de fall jag kan dra mig till minnes nu. är det män som har lagt ut filmer för att jävlas med kvinnan.

Kan det vara en del av problematiken att männen anses som grymma om de är med i sexfilmer och kvinnor som slampiga?

Hursomhelst, med tanke på att det verkar få lätt att hacka datorer/ telefoner/ mycket annat behöver det ju inte vara partnern som jävlas med att lägga upp filmer. Ännu viktigare att tänka sig för vad man ställer upp på vad det gäller filmning och bildtagning!
  • Anonym (cookieman)
    Anonym (anmäl) skrev 2014-10-24 14:35:18 följande:
    Så man får inte dra alla män över en kam (och anta att vem som helst skulle kunna göra såhär mot en) och man får skylla sig själv när det händer för man borde insett att vem som helst skulle kunna göra det mot en och att inga män är att lita på? Känns som att det är svårt att göra rätt alltså...
    Anonym (ÖÖÖ) skrev 2014-10-24 15:15:32 följande:
    Vet inte om det enbart är ett manligt problem, men de fall jag kan dra mig till minnes nu. är det män som har lagt ut filmer för att jävlas med kvinnan.

Kan det vara en del av problematiken att männen anses som grymma om de är med i sexfilmer och kvinnor som slampiga?

Hursomhelst, med tanke på att det verkar få lätt att hacka datorer/ telefoner/ mycket annat behöver det ju inte vara partnern som jävlas med att lägga upp filmer. Ännu viktigare att tänka sig för vad man ställer upp på vad det gäller filmning och bildtagning!
    På ett sätt så råder det inget tvivel i att TS skriver att det finns en film på nätet och på henne med ett innehåll av sexuell karaktär.
    VEM som laddat upp filmen!? Vet vi dock inte.

Det kan lika bra vara en kvinna som gjort det!

Om det är en kvinna som gjort det... ska vi då dra alla kvinnor över en kam?
    Att det är en person eller människa som gjort det, råder det inget tvivel om... Men ska man dra alla personer över en kam då, eller rent av hela mänskligheten?

Oavsett så är vi i Sverige.. Den som påstår eller säger/skriver ska också bevisa att det är så. Det är inte den utpekade som skall bevisa sin oskuld..

Att det finns en sorts konstig underton i samhället, om en kille legat med100 så är han en tjur. Men om en kvinna legat med 100 så är kvinnan skitig.. (talet 100 är exempel)
    Samtidigt som mannen skall legat runt, så önskar sig mannen en oskuld eller så närma det går.. En praktisk omöjlighet..

Den bästa är väl ändå när mödrar säger till sina söner att sprida säden och leka av sig. Medans flickorna ska hålla på sig och spara sig för mannen.. Det är nästan komiskt

Som jag skrivit innan, polisanmäl och kontakta sajten som har filmen..
    Men det är brådis.. innan sajten sålt filmen vidare till någon annan sajt.. När någon laddar upp media till sajten så oftast godkänner personen att ägande rätten tillhör sajten. Ibland vill sajten ha en kopia på en Polisanmälan. Vägrar de samarbeta så finns det nästa steg att gå..

Men vi lever alla i våran egna verklighet..
  • Anonym (Why?)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2014-10-24 08:26:41 följande:
    Är du lite trögtänkt och utan fantasi och empati kanske? Du kan inte sätta dig in i hur andra än du är?

Vissa gillar SM
    Vissa tänder på att behandlas som en ponny
    Vissa gillar tuff sex
    Vissa gillar mjuk sex
    Vissa gillar att spela in hemmagjorda porrfilmer
    Vissa gillar trekanter
    Vissa gillar att bada nakna

Folk är olika! I ett förhållande litar man på varandra. Menar du att om både mannen och kvinnan i ett förhållande tänder på att spela in egna sexfilmer och sedan titta på dem så ska kvinnan förneka sin sexualitet och låta bli att leva ut sina lustar?
    Vem har sagt att man ska förneka något? Men man får ju ta konsekvenserna av det. Gillar man att bada naken i havet, så får man ju finna sig att andra människor kan se, spelar man in en film så finn risk för spridning osv.
  • Flickanx2

Ärligt talat vet jag inte hur du ska gå tillväga. Kanske kan du anmäla honom?

Angående det här om man vill bli filmad eller ej... alltså, lever man i en relation där man litar på varandra och tänder på det ser jag inget som helst fel i det. Varför skulle det vara det?

Sedan måste man ju ha i åtanke att filmerna kan ges ut på fel sajter men det är ju något man måste se till att de inte gör. Antingen själv eller tillsammans, dvs. antingen bestämmer man sig för att lita på varandra, även om det tar slut... eller så ser man till att man har tillgång till filmen själv så att den inte kommer i orätta händer.

Men till TS vill jag säga att du gjorde rätt som tog bort den om du inte vill ha den där. Sedan är jag inte säker på att det går att anmäla... det får du ta reda på hur det ligger till. Lycka till i alla fall... och du, det är inte ditt fel att det blivit som det blivit. Du litade på en man som det visade sig inte gick att göra. Det är inget fel som du har gjort, utan det är HAN som måste stå till svars varför han gjort som han gjort. Vad vill han? Varför la han ut den? Har du frågat honom det?

• Anonym (123)
    Flickanx2 skrev 2014-10-25 19:17:54 följande:

Ärligt talat vet jag inte hur du ska gå tillväga. Kanske kan du anmäla honom?

Angående det här om man vill bli filmad eller ej... alltså, lever man i en relation där man litar på varandra och tänder på det ser jag inget som helst fel i det. Varför skulle det vara det?

Sedan måste man ju ha i åtanke att filmerna kan ges ut på fel sajter men det är ju något man måste se till att de inte gör. Antingen själv eller tillsammans, dvs. antingen bestämmer man sig för att lita på varandra, även om det tar slut... eller så ser man till att man har tillgång till filmen själv så att den inte kommer i orätta händer.

Men till TS vill jag säga att du gjorde rätt som tog bort den om du inte vill ha den där. Sedan är jag inte säker på att det går att anmäla... det får du ta reda på hur det ligger till. Lycka till i alla fall... och du, det är inte ditt fel att det blivit som det blivit. Du litade på en man som det visade sig inte gick att göra. Det är inget fel som du har gjort, utan det är HAN som måste stå till svars varför han gjort som han gjort. Vad vill han? Varför la han ut den? Har du frågat honom det?

Det går att anmäla, personer har blivit dömda för liknande tidigare. 
    Några exempel:

www.expressen.se/gt/exet-hamnades---la-ut-nakenbilder-pa-porrsajt/

www.expressen.se/kvallsposten/publicerade-sexfilm--31-aring-far-fangelse/

nyheter24.se/nyheter/brott-straff/756589-exets-hamnd-la-ut-sexannons-och-nakenbild-pa-17-aring
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (c) skrev 2014-10-24 09:10:01 följande:
    menar du allvar.

Du menar självuppfyllande profetior antar jag.
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (ÖÖÖ) skrev 2014-10-24 09:13:31 följande:
    Det är väl inte särskilt vanligt att det händer. Det händer, visst, men bara i en bråkdel av alla skilsmässor och separationer. Hustrumisshandel är garanterat vanligare. Ska jag då förbli singel för evigt bara för att det finns vissa rötägg som misshandlar?
  • Anonym (Hmmmm)
    Maria 434 skrev 2014-10-24 09:27:53 följande:

Lika stor risk för mannen ju.
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (Why?) skrev 2014-10-24 19:32:08 följande:
    Vem har sagt att man ska förneka något? Men man får ju ta konsekvenserna av det. Gillar man att bada naken i havet, så får man ju finna sig att andra människor kan se, spelar man in en film så finn risk för spridning osv.
    Om man gillar att bada naken i havet har man nog inget emot att andra kan se . Det finns garanterat andra nakenbadare på samma strand.
  • Anonym (Why?)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2014-10-27 11:41:13 följande:
    Om man gillar att bada naken i havet har man nog inget emot att andra kan se . Det finns garanterat andra nakenbadare på samma strand.
    Och gillar man att spela in sexfilmer, så vill man väl att någon ska titta. Annars kunde man ju bara låtsas spela in sexet.

Fast nu är det ju så att vissa vill bada nakna utomhus utan åskådare, precis som att vissa tydligen vill spela in filmer utan att någon ska se dom. Men i båda fallen får man ju vara medveten om att vad som helst kan hända.
Svar på tråden Xet har lagt upp en film på porrsida