• skinnyvirus

Mellanblödningar

Hej! Jag och min sambo försöker bli gravida med vårt tredje barn. Min cykel är hyfsat regelbunden, mellan 24-27 dagar (oftast 25-26) och jag får positivt resultat på ägglossningstest ca dag 12 i cykeln. Vi har försökt ett knappt halvår nu utan resultat. Min sambo är 34 år, jag är 33 år, vi lever båda hälsosamt med mat och träning, ingen rökning, inte mkt alkohol. Jag har ett fullt schema, stressar rätt mycket och sover lite knackigt och för lite ibland men annars är jag frisk och mår bra.

Det jag funderar på är att jag de senaste två månaderna fått mellanblödningar ganska exakt en vecka före bim, som sedan håller i sig hela veckan. Det är inte mycket blod det handlar om, bara brunröda flytningar. Får ibland en ömmande känsla vid området där jag tänker mig att höger äggstock sitter, men väldigt flyktigt och inte alls intensivt. Borde jag kolla så det inte är ngt fel? Jag brukar inte ha dessa mellanblödningar och googlar man saker kommer det fram allt från möjlig infektion till tumörer... Jag är rädd att något hindrar att jag blir gravid och att blödningarna är symtom på detta.. Det gick på första försöker då jag blev gravid med vårt första barn, jag var då 29 år. Två år senare skaffade vi barn nr 2 och då tog det 6 månader att bli gravid, var alltså 31 år.

Tacksam för svar om vi bara ska fortsätta försöka eller om jag borde kolla upp så det inte är ngt fel.

• Svar på tråden Mellanblödningar
  • skinnyvirus

Hej! Tack för svar.. Nej, jag brukar inte få blödning efter samlag, men upplever att det känns ömt "längst in" ibland då vi har sex. Oftast förknippat runt tiden för ägglossning i och för sig, men mer än en dag per månad liksom. Cellprov var längesedan jag blev kallad till, jag minns inte när det var senast. Men visst blir man kallad automatiskt?

• skinnyvirus

Jag ska bli uppringd av cellprovtagningen kl 10:20 idag och då få höra när senaste provet var. Vi har sex hela fertila perioden innan, under och efter ägglossningen för att maximera chanserna för befruktning. Kan det vara detta som orsakar de brunröda flytningarna? Fast de börjar ofta 4-5 dagar efter vår sex-intensiva period..

• skinnyvirus

Hej igen! Jag tog ett prov 2012-12-12 som såg bra ut. Så nästa kallelse kommer gå ut hösten 2015 om inget görs innan. Borde jag boka tid för ett prov tidigare än så tycker du? Mvh, L

• skinnyvirus

Ok tack för råd, jag ska bli kallad till Kvinnokliniken där jag bor då de får en ledig tid. Med vänlig hälsning L

Svar på tråden Mellanblödningar