• Anonym (Anonym)

Blödningar efter förlossningen

Hej

Har sedan förlossningen 11 månader tillbaka haft problem med blödningar. Första 6-7 månaderna hade jag kraftiga blödningar och liknande avslags blödningar nästan varje dag. Sen har det successivt blivit mindre i mängd. Nu sen ca 2 månader tillbaka är det små blödningar bruna/röda men som är där 5-7 dagar i veckan, nån gång ibland ett uppehåll på 4-5 dagar .

Har vart hos gynekolog många gånger sen dess och det finns inga rester kvar och cellprov som ser bra ut och enligt dom ser allt bra ut. Allt dom kan se och alla prover dom tagit ser bra ut. Detta oroar mig iallafall. Är 25 år. Har PCOS och hade inga blödningar innan jag blev gravid eller ägglossning utan blev gravid efter behandling. Har aldrig hört om någon med PCOS som får massa blödningar utan det brukar ju vara att dom uteblir. Kan hormoner efter förlossning ställa till det så?

• Svar på tråden Blödningar efter förlossningen
  • Anonym (Anonym)

Nej jag slutade amma 4,5 månad efter förlossningen.

• Anonym (Anonym)

Tack för svar :)

Men jag har haft blödningar nästan konstant sen förlossningen (snart 1 år sedan). Bara några dagar som vart blödningsfria. Jag blöder alltså 5-7 dagar varje vecka sen snart 12 månader tillbaka. Kan det räknas som en menscykel? Jag blir så orolig över detta, känns ju inte normalt att blöda nästan ett år i sträck.

Svar på tråden Blödningar efter förlossningen