okej att festa?
Ja jag gjorde fel med förra tråden så gör en ny!
Är det okej att festa när man är småbarnsförälder?
Varför?/varför inte? Motivera gärna men respektera varandra! Inga påhopp med andra ord! :)
Ja jag gjorde fel med förra tråden så gör en ny!
Är det okej att festa när man är småbarnsförälder?
Varför?/varför inte? Motivera gärna men respektera varandra! Inga påhopp med andra ord! :)
Jag sover till 10 varje helgmorgon oavsett festande, då borde det också vara fel alltså.
tack för svar :)
Nej jag tycker inte att det är okej. Har man skaffat barn skall man vara med sina barn och sätta dem främst. Om det gäller separerade föräldrar får föräldrarna festa när barnet är hos den andre, men generellt ogillar jag det med. Hitta på något kul med dina barn och vänner istället.
Om man har barnvakt så kan man väl festa hur mycket man vill. Är det efter barnen har somnat så tycker jag att en person bör vara hyfsat nykter så inte barnen behöver bli omhändertagna av en full vuxen vid en mardröm eller en bakis vuxen på morgonen. De flesta småbarn vaknar ju ganska tidigt.
Själv vill jag inte ta med mitt barn på fester där det finns de som dricker så pass mycket att de blir påtagligt berusade.
Nej jag tycker inte att det är okej. Har man skaffat barn skall man vara med sina barn och sätta dem främst. Om det gäller separerade föräldrar får föräldrarna festa när barnet är hos den andre, men generellt ogillar jag det med. Hitta på något kul med dina barn och vänner istället.
Beror väl på hur ofta, hur länge och vilken alkoholkonsumtion man har samt vart man har gjort av barnet...
Det är klart man får festa! :) Och barnen kan vara med också. De kommer ju inte lägga sig ner och dö bara för att de är med på en fest och kanske får se fulla personer.
Jag har festat 5ggr sedan jag fick min son för 3,5år sedan. Min sambo var då hemma med barnet. Jag dricker aldrig till vardags men då det blivit så sällan att jag dricker alkohol har jag inte riktig koll på hur mkt jag tåler (i alla fall inte samma mängd som tidigare) och har blivit aningen för full. Har dock haft koll på vad jag gjort och inte spytt. Skyller på att jag varit ute med barnlösa partybruder.
I vanliga sammanhang som fest med middag o så där brukar jag inte dricka, jag låter sambon dricka öl och så kör jag :)
Va härligt att de är så många som anser att det är okej! :)
För egen del är det inte ok om man i "festande" inkluderar alkohol. Jag vill kunna ta ansvar för mina barn när som helst. Jag skulle skämmas ihjäl om något hände barnen medan jag festade och var alkoholpåverkad.
Nu hade jag passerat tiden då man festade sig bakfull med flera år när jag fick barn. Så min definition på att festa är att ha kul och skoj med vänner eller kolleger och det är väl självklart. Jag slutade inte vara den jag var för att jag fick barn
Svårt att svara på. Vad betyder festa? Hårt supande med barnen närvarande? Helt fel, ett glas vin på en trevlig lugn fest, helt ok.
Dricka sig berusad när barnen inte är hemma kan ju kvitta.
Att vara alkoholist och supa hårt ofta, inte ok.