Idaösd skrev 2014-10-23 20:52:10 följande:
Jag hade blödningar vid båda mina graviditeter. Med första så trodde läkarna att det var missfall på väg så vi sjukskrev oss en vecka men så på ultraljud en vecka efter för att se om jag behövde hjälp med skrapning så fanns hon där och hjärtat slog. Vi var överlyckliga.
Hade blödningar med rött klart blod fram till V 8.
Sen har vi haft 2 missfall. Då kändes det faktiskt och jag visste vad som hände. När man varit gravid innan så bara vet man att det är fel.
Sen blev vi gravida och jag började få blödningar igen V6. Och nu trodde jag att nåt var fel och åkte in akut för jag hade så ont också. De gjorde mig iordning för skrapning om det skulle behövas så jag blev inlagd. Min make var på golfresa långt bort och jätteorolig och ledsen över att inte kunna vara hemma. Missfallen har tagit hårt på oss. Men vid ultraljudet så visade det sig att det fanns två hjärtan som slog !!! <3<3
Och så var det och blev det. Jag hade blödningar lite då oh då fram till V 9 med dem.
Det behöver inte vara något fel men man blir ju otroligt ledsen och skör. Hoppas det ska gå bra allting. Och blir det missfall så är det ju meningen. Kram
Ungefär i vilken vecka började du blöda? Blödde du alltid färskt blod eller var det färgade flytningar? Hade du ont?
Vad skönt för er att se på ultraljud att det var okej med knodden/knoddarna. Jag önskar att jag får se det/veta det på onsdag. Borde ju få göra ett VUL med tanke på "blödningarna". Hoppas iaf. Så man kan bli lite lugnare och få reda på hur det ligger till lixom.
Jag värnar ju mitt första så det är mycket funderingar och analysering här :p
Ja jag försöker tänka så. Att blir det missfall så är det kroppens sätt att få ut något som inte är bra. Beror ju ofta på ett kromosom fel.
Tack så mycket för din upplevelse/berättelse. Du fick mig att bli lite lugnare. Tack! Och hoppas allt går bra för dig med! Kram