• anabana

solskenshistorier vid blödning v 6

Hej! Jag gravid v 6+0 och har några dagar haft en ljusrosa -brun flytning på pappret när jag torkar mig. Idag hade jag en liten blödning med "färskt blod", sen kom inget ler resten av dagen . Har inte spec ont utan mer lite oro i magen och illamående. Vad tror ni? Finns det hopp om att det inte är missfall på gång? Hur har det gått för er andra med blödningar? Är ds orolig!

• Svar på tråden solskenshistorier vid blödning v 6
  • GrönTröja
    CatrinEllinor skrev 2014-10-23 20:44:15 följande:

Hade en mindre blödning någonstans mellan v.6-8 i min första graviditet, han är nu tre. Är nu i vecka 15 med nummer två och har haft åtta blödningar, en del ganska rikliga som varat till och från i fyra veckor.
    Har varit på två extra ultraljud och fått sett en pigg bebis simma omkring så visst finns det solsken :)

Vad skönt att höra! :)

Hoppas jag får göra VUL när jag ska till BM på onsdag. Borde ju få det med tanke på "blödningarna" kan man tycka.
  • GrönTröja
    Idaösd skrev 2014-10-23 20:52:10 följande:

Jag hade blödningar vid båda mina graviditeter. Med första så trodde läkarna att det var missfall på väg så vi sjukskrev oss en vecka men så på ultraljud en vecka efter för att se om jag behövde hjälp med skrapning så fanns hon där och hjärtat slog. Vi var överlyckliga.

Hade blödningar med rött klart blod fram till V 8.

Sen har vi haft 2 missfall. Då kändes det faktiskt och jag visste vad som hände. När man varit gravid innan så bara vet man att det är fel.

Sen blev vi gravida och jag började få blödningar igen V6. Och nu trodde jag att nåt var fel och åkte in akut för jag hade så ont också. De gjorde mig iordning för skrapning om det skulle behövas så jag blev inlagd. Min make var på golfresa långt bort och jätteorolig och ledsen över att inte kunna vara hemma. Missfallen har tagit hårt på oss. Men vid ultraljudet så visade det sig att det fanns två hjärtan som slog !!! <3<3

Och så var det och blev det. Jag hade blödningar lite då oh då fram till V 9 med dem.

Det behöver inte vara något fel men man blir ju otroligt ledsen och skör. Hoppas det ska gå bra allting. Och blir det missfall så är det ju meningen. Kram

Ungefär i vilken vecka började du blöda? Blödde du alltid färskt blod eller var det färgade flytningar? Hade du ont?

Vad skönt för er att se på ultraljud att det var okej med knodden/knoddarna. Jag önskar att jag får se det/veta det på onsdag. Borde ju få göra ett VUL med tanke på "blödningarna". Hoppas iaf. Så man kan bli lite lugnare och få reda på hur det ligger till lixom.

Jag värnar ju mitt första så det är mycket funderingar och analysering här :p

Ja jag försöker tänka så. Att blir det missfall så är det kroppens sätt att få ut något som inte är bra. Beror ju ofta på ett kromosom fel.

Tack så mycket för din upplevelse/berättelse. Du fick mig att bli lite lugnare. Tack! Och hoppas allt går bra för dig med! Kram
  • GrönTröja

Nu på kvällen så kom det ut en liten slempropp och så börjar det komma färskt blod. Så det är väl bara att ställa sig in på ett missfall nu :'(

• Irina Jonsson

intressant tråd! är i v11+1, när jag plussade var jag i v 4+0, i v 5+0 hade jag fått min första blödning som var bara en droppe (altså den droppat ut 1 gång lite större mängd) o sen om 2 veckor uppreppades igen som gick i 6 timmar, o sen om 1 vecka uppreppades igen som gick i 12 timmar, o sen om 4 dar uppreppades igen var bara en droppe som gick i 10 minuter. totalt var de 4 blödningar, den 2:a blödningen hade jag åkt till ul o undersäkning men som bm sa att allt var normalt o de har ingen aning var kommer blödning ifrån. samma sak var det ju när jag var hos bm för första gången då gick jag i v4+4 då hade bm hittad blod i urinet men hon hade ingen aning om var det kommer ifrån :/ konstigt men iaf trösstare att bby mår bra :)

• Irina Jonsson
    GrönTröja skrev 2014-10-23 20:34:23 följande:

Flytningarna fortsätter här.. Har lite ont i ena äggstocken nu med. Samt mer molvärk än vanligt. Flytningarna är mer samt mörkare i färgen nu. Hoppas verkligen jag får göra ett VUL när jag ska till BM på onsdag. Med tanke på att jag blöder så borde jag väl få det? Kommer vara i vecka 7 (6+4

vill inte låta otrevligt. men det är lätt att inbilda sig. när jag hade blödningen i 6 timmar den 2:a gången då hade jag haft ont över allt, men när jag hade kollat via vul undersökning o sog den där lilla hjärtan slå o hur bby rörde sig där inne(trots jag känner inga rörelser än) så glömde jag allt värk jag hadde till o med den där äkliga jäkla tandvärken som hade blivit värre för mig hade gått över. så jag tipsar dig att du ska undersöka dig omg för till o med inbildningar kan provosera missfal så åk du till akut om du kan helst, säg att du har värk o att du är orolig för att du måste se att allt är okej. de släpper in dig som de släppte mig pga det är deras jobb!

• Nea12

Hade en störtblödning i vecka 6-7 förra grav.

Rann mer blod än kiss när ja kissade så mkt kom det.. Men allt gick bra:) idag är hon snart 3 år!

• GrönTröja

Men alltså!! I tre dagar nu så har jag haft ljusbruna flytningar, väldigt lite. Så äntligen har jag kunnat gå utan trosskydd. MEN, nu innan sängdax så fick jag ca 1cm geléklump i färgen brun på toalettpapperet. Vad är det?!

Är det normalt?!

• Cinza
    GrönTröja skrev 2014-11-09 23:46:48 följande:

Men alltså!! I tre dagar nu så har jag haft ljusbruna flytningar, väldigt lite. Så äntligen har jag kunnat gå utan trosskydd. MEN, nu innan sängdax så fick jag ca 1cm geléklump i färgen brun på toalettpapperet. Vad är det?!

Är det normalt?!

Jag skulle gissa på koagulerat blod
  • Saraan84

Hej.

Igår kväll fick jag typ 4 droppar blod typ brunaktigt i trossn men det kom inget mera sen, vad kan de vara är i vecka 6. Idag är det inget alls.

• Anonymmus94

Jag blödde första 3 månaderna, varje gång jag skulle haft mens. Var lika orolig varje gång, men nu sitter jag här och ska föda vilken dag som helst ????

• Ebo88

Jag blödde till och från genom v.7-v.11. Stella föddes frisk och välmående i v.34+1 förra året i december. Tidig julklapp :)

• bananmilkshake
    Saraan84 skrev 2020-12-09 06:11:22 följande:

Hej.

Igår kväll fick jag typ 4 droppar blod typ brunaktigt i trossn men det kom inget mera sen, vad kan de vara är i vecka 6. Idag är det inget alls.

Kanske bättre att starta en ny tråd, den här är 6 år gammal. :) 
  • Byfriidha

Hade nu med mitt första barn blödningar från att jag plussade i v 4 tills v 9. Gick på många ultraljud pga oron. I v 9 fick jag även en rejäl blödning, det bara forsade och jag åkte in till gynakuten och blödde ner deras väntrum. Men där konstaterades det att lilla bebis mådde bra. Och nu den 6/10-20 så föddes våran friska lilla flicka. Så det behöver inte betyda att något är fel <3

Svar på tråden solskenshistorier vid blödning v 6