• Forumvärd

    Hur började din dag?

    Vissa mornar är lugna, fina och harmoniska. Man vaknar i tid, barnen samarbetar och man strular lugnt runt i tofflorna och bara njuter av den fina morgonen.
    Andra mornar är rena helveten. Klockan ringer inte, barnen vägrar kliva upp eller klä på sig och självklart vägrar bilfan att starta...
    Sådana mornar har vi nog alla varit med om.

    Men- hur var din morgon i dag?Solig
    Rösta och diskutera gärna i tråden.
    Har du en morgonbild får du gärna ladda upp den.

    Min morgon har varit oförskämt bra. Jag vaknade utvilad och njöt mitt morgonkaffe samtidigt som solen steg upp över bygden.


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur började din dag?
  • Anonym (Häxan Surtant)

    Annat. Det var inte stressigt, men jag fick ett vredesutbrott som gick ut över barnen. Det kom en droppe som fick min tålamodsbägare att bägare att rinna över, och nu är det skärmförbud en god tid framöver tills ordningen är återställd i hemmet.

  • Anonym (målmedveten)

    jag vaknade av att min fru smekte min kuk...vilket hon gör de flesta mornar. Inte med sikte på sex eller att knulla direkt utan av gammal vana. Ungefär som en snuttefilt för henne. Samma sak varje morgon och jag kan ju inte påstå att jag har något emot det. Jag antar att det är morgonståndet som lockar henne. Och visst...jag njuter. En perfekt start på dagen. För oss båda  

  • Anonym (...)

    Vaknade upp med sån intensiv huvudvärk att jag nästan funderade på att ta livet av mig för att slippa smärtan! Herregud, har aldrig haft så ont förut.

  • Dina08

    Hyfsat lugnt. Har ledig dag, så jag sov extra länge, men väcktes av en (j-a) lastbil som backade med pipljud.

  • Smulan 89

    Lugnt och fint faktiskt. Väldigt skönt efter en natt med för lite sömn. Vaknade av att barnen lekte på sitt rum, så jag låg kvar lite innan jag gick upp och duschade och sen fixade frukost och klädde barnen inför förskolan. Det brukar vara stress, men jag kände mig lugn idag.

  • Texasthecat

    Lite småstressigt då jag stiger upp 4 och måste lämna hemmet senast 5 för att hinna i tid till jobbet. Tur nog har sambon sovmorgon de dagar jag jobbar tidigt så han kan ta barnen.


    Mina Älsklingar Haylie 20/9-10, Natahan 20/9-10, Kaoru 10/5-13 samt sambon Kenji...
  • Kräk

    Annat. Morgonen gick åt till att medla mellan döttrarna, som vanligt! Skrikandes

  • Kim Possible

    Jag vaknade i soffan, iskall, kl 05.53. Ont överallt, frös som en tok och rätt desorienterad. Hade visst somnat där  mitt i nåt avsnitt av Law & Order. 

    Stapplade in till sovrummet och kurade ner mig i sängen, för att två minuter senare höra makens alarm gå igång. Oh joy. 

    Vägrade gå upp igen, utan pratade med sonen från sängen om det han skulle ha med, sa puss och hej när de stack 45 minuter senare, och sen ägnade jag två timmar åt att försöka somna om, men det ville sig inte förrän framåt nio. Kl. 09.15 ringde _min_ klocka... Jag har haft bättre morgnar. 

  • temporär

    Helt ok för en gångs skull. Barnet vaknade tvärarg mitt i natten (det händer ibland, men det var länge sen tack och lov). Tog gott och väl en timme innan vi lyckats lugna ner barnet och komma till ro igen. Pga detta försov vi oss med en timme, men var å andra sidan någorlunda utsövda då. Frukosten förlöpte ovanligt smärtfritt och vi blev bara 10 minuter sena till förskolan trots allt. Hela morgonrutinen avklarades helt utan treåringsutbrott vilket är ganska sällsynt. Så ganska bra som sagt.

  • Anonym (fan)

    Det var som vanligt, hennes son kom ju in på natten och väckte mig. Blir galen av att aldrig får sova en hel natt! Så starten på dagarna blir ett helvete för mig!

  • Anonym (Samma visa jämt!)

    Försov mig, barnen strulade, klockan gick för fort, höll på att missa bussen och dessutom höll ena dottern på att komma försent till skolan! 

    Samma sak nästan varje dag =(

  • Mercurialis

    Mina morgnar är lugna och fina eftersom jag ser till att vi går upp i tid så att vi slipper stressa.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Anonym (Urk :()

    Vaknade 06:00 kåt som ett djur och varm och mysig och med en stenhård kuk i handen. Tyvärr sov personen som kuken satt på fortfarande och vaknade inte förrän 08:00 då han drog iväg och duschade. Sen satt han och surade i 1.5 timmar och sen gick han till jobbet. Funderade på att onanera, men fan för nedstämd efter detta och hade ingen lust längre så jag sket i det. 

  • Bluebird88

    Mitt typ fortfarande sovande jag rullade över till mobilen, stängde av alarmet och sov nöjt vidare i 1,5 h extra. PANIK! Vi hade dessutom en viktigt presentation i skolan Demon.

    Såklart skulle det här hända just idag, jag som alltid vaknar vid sju annars, även på helger.

  • Anonym (Fy)

    Fruktansvärt. Jag försov mig, hann inte duscha, äta frukost och när jag kommer ut till parkeringen upptäcker jag att någon har repat den månadsgamla nya bilen. 

  • Harmagedon

    Det vanliga. Vaknade 05.00 av att dottern sparkade mig i huvudet och katten täppte till mina andningsvägar. Lyckades hitta en fredad zon mellan dem och somnade om. Larmet ringde 05.15 men jag fulade ur mig och snoozade 10 minuter till. Stapplade upp och åt frukost och rafsade ihop något anständigt i klädväg. Klappade sovande barn och make och smet ut med med kaffemuggen i handen exakt 06.00 och sjönk ner i bilens bekväma lädersäte. Yes! På väg i bra tid idag igen.

  • Aniiee

    Med en ljudbok i nån timme, vilket är helt ok. Sedan ytterligare två timmar med planeringsverktygen i surfplattan. Sen gick jag upp Solig


    Never give up...No one knows what's going to happen next. - L. Frank Baum
Svar på tråden Hur började din dag?