• studentska

Kan en butik få fram kvitton från sitt system?

Min väska blev stulen idag med allt innehåll och jag har letat som en galning efter kvittot då väskan var lite dyrare men ändå inte vansinnigt dyr. Kan en butik få fram kvitton från sitt butikssystem, jag har datum, summa och vilken kort jag handlat från och tar med ett kontoutdrag? Nån som vet? Inköpet gjordes i augusti.

• Svar på tråden Kan en butik få fram kvitton från sitt system?
  • marmik

Det kan nog bero på hur avancerat kassasystem de har, men annars borde banken eller kortföretaget nog kunna få fram i alla fall butik och summa.

• studentska

Ja butik och summa har jag redan. Tack för ditt svar får knalla dit och fråga efter jobbet helt enkelt imorgon och ta med ett kontoutdrag.

• ursula

Dubletten från kortapparaten är lätt att ta fram.

• studentska

Okej det låter bra ursula, nu har jag ju inte kortet kvar men det kanske inte har nån betydelse? Tack för ditt svar.

• marmik

Du måste nog ha kortnumret för att de ska kunna hitta din transaktion i systemet... 

• ursula
    studentska skrev 2014-10-13 21:09:54 följande:
    Okej det låter bra ursula, nu har jag ju inte kortet kvar men det kanske inte har nån betydelse? Tack för ditt svar.
    Vet du när du handlade är det inte svårt att ta fram den
  • studentska

Ja jag vet ju både datum och kortnummer så då kanske detta kan lösa sig smidigt. Ska ta med ett utdrag från internetbanken tänkte jag så står det datum och summa där.

Svar på tråden Kan en butik få fram kvitton från sitt system?