• TokBarbro

Bim+11 och vet fortfarande inte om jag är gravid!!!

Hej.

Nu är jag ganska förbannad på att jag fortfarande inte vet om jag är gravid eller ikke. Har haft otroliga känningar sen ÄL och veckan innan bim började det mola å mensvärka i magen å vattniga flytningar ibland då man nästan trodde mensen kom.

Nu ca 11 dagar efter bim så står det ikke gravid på cb sitt test!!! Hallå liksom..

Har vart plågad av virus dessa veckor som inte verkar ge med sig, hela denna veckan på jobb fick jag febertoppar å väldigt ont i mage å började hosta igen. Nästan som om kroppen reagerade på ansträngningen på jobbet. Har ganska tungt jobb.

På fredag när jag kom hem från jobb så mådde jag lite illa och hade haft väldigt konstigt ont i hela dagen på jobb i magen. Underlivet kändes annorlunda ut å tappen min var nästan nede vid öppningen å kunde knappt sitta, men det gick över å idag söndag så har jag inte det så utan har mensvärk istället.

Vad är det som sker, har man en infeksjon eller? Känns nästan farligt det här med febertoppar å ont??? Någon annan som har ideer eller tips:):)?????

• Svar på tråden Bim+11 och vet fortfarande inte om jag är gravid!!!
  • TokBarbro

tror ju också att åldern bara är en siffra men man vet ju aldrig hur kroppen beter sig oansett ålder.

jag hoppas å tror ni vill fixa det her men det är säkert jobbigt til tider
    att bli besviken gång på gång. i vart fall när man får mf...

man blir ganska slut i huvudet av skiftarbete, men jag hoppas nu att jag är gravid så jag kan få byta arbetstid Skrattande

men kanske har jag en infektion..men det luktar inte illa där nere som tur varTyst

• Anonym (:/)

Kan inte mensen bli försenad om man går och stressar upp sig sådär?

Min mens vart 10 dagar försenad när jag fick veta att en vän till mig var gravid, jag hoppades på att jag också var det och hade jätte svårt att slappna av. Men sen efter det andra negativa testet jag tog så dök den upp på morgonen, jag vart jätte ledsen och tyckte att det kändes som ett hån... 

Så jag förstår om du tycker att den kanske ev försenade mensen känns som en tortyr, så det bästa råd jag kan ge dig är att slappna av och ta de lugnt, och så får vi hoppas på att du är en låghormonare {#emotions_dlg.flower}

• TokBarbro

Hej hej, visst kan mensen bli försenad av å stressa sig upp, det tror jag på.

Men det intressanta her var att jag inte gick å tänkte en massa på detta utan det bara dök upp en massa symptom å flytningar som jag avfärdade eftersom vi lagt lite barn-planer på hatthyllan så att säga. Sen när mensen inte kom å det liksom gjorde ont i magen konstant å hade feber å sånt så blir man ju lite smått orolig.

Jag vill slappna av å vill mensen komma så är den välkommen, men helst inte:) har du barn"anonym"??

TokBarbro skrev 2014-10-12 21:22:13 följande:

Hej hej, visst kan mensen bli försenad av å stressa sig upp, det tror jag på.

Men det intressanta her var att jag inte gick å tänkte en massa på detta utan det bara dök upp en massa symptom å flytningar som jag avfärdade eftersom vi lagt lite barn-planer på hatthyllan så att säga. Sen när mensen inte kom å det liksom gjorde ont i magen konstant å hade feber å sånt så blir man ju lite smått orolig.

Jag vill slappna av å vill mensen komma så är den välkommen, men helst inte:) har du barn"anonym"??

Har också lagt de planerna på is för det verkar som att jag och min sambo inte kan få de på naturlig väg, det gör mindre ont att ge upp drömmarna även om hoppet inte är helt borta, för då hade jag ju inte suttit här.
    Jag måste även fråga, är du saker på att du inte har fått något virus i kroppen? Det är ju såna tider nu. När har du planerat att ta nästa test?  Vill ju vara med och hålla tummarna på ett glatt besked :)
  • TokBarbro

Urenbrudssynvinkel: har testat cb å apotekets, testade sist igår typ bim+10. Men det verkar inte gå min väg nu heller:( eller så är det vår tur denna gång, jag hoppas på ett fantastiskt plus någon gång:)

Anonym: jag var hemma från jobbet i 2 veckor pga av feber, hosta å virus, det gav seg å detta var precis efter/under äl. Men att det kommer en sparsam blödning veckan före mens å molvärk, ryggont å skit som fortsatt är här nu efter så många dagar på övertid skulle kanske inte ha med att jag var sjuk å göra:( eller? Jag vet inte, men kanske en infektion i underlivet istället för gravid är ju bara taskigt rent ut sagt:) ska testa nästa helg igen tännkte jag om nu inte läkaren ger mig något annat besked imorgon:) visst ska du följa med på turen mot ett förhoppninsvis positivt svar:) tråkigt att ni också sliter lite, det verkar som att det är många som gör det:( hur länge har ni prövat då??

TokBarbro skrev 2014-10-12 21:49:57 följande:

Anonym: jag var hemma från jobbet i 2 veckor pga av feber, hosta å virus, det gav seg å detta var precis efter/under äl. Men att det kommer en sparsam blödning veckan före mens å molvärk, ryggont å skit som fortsatt är här nu efter så många dagar på övertid skulle kanske inte ha med att jag var sjuk å göra:( eller? Jag vet inte, men kanske en infektion i underlivet istället för gravid är ju bara taskigt rent ut sagt:) ska testa nästa helg igen tännkte jag om nu inte läkaren ger mig något annat besked imorgon:) visst ska du följa med på turen mot ett förhoppninsvis positivt svar:) tråkigt att ni också sliter lite, det verkar som att det är många som gör det:( hur länge har ni prövat då??

Jag förstår att du blir fundersam, de hade jag också vart, för det låter ju märkligt! Hehe ja om det hade visat sig vara en infektion istället för grav så hade man nog slagit knytnäven i väggen av besvikelse, eller ja snarare fantiserat att man hade gjort de ;) Vet du vad det är för undersökningar läkaren kommer att göra? Jo det verkar vara väldigt många men det är nog också för att alla samlas här på FL, Vi började försöka hösten 2010, men vi orkar inte för tillfället göra en massa utredningar för att ta reda på vem som det är fel på, och såna där ivf behandlingar verkar inte vara så roliga att genomgå. När började ni?
  • TokBarbro

Alltså jag ska ringa läkaren från jobbet å be om en tid imorgon å hoppas att jag får det helst imorgon eftersom förra veckan på jobb var så jobbig. Vill att hon ska checka mig å se om ting ser normalt ut, kanske gravtest å, för om jag ska må så her så må jag dra ner på tempot på jobbet. Tycker också det är konstigt att jag inte heller blir helt frisk, är typ lite varm i kroppen å huvudet hela tiden.

Vi har vart ihop sen 2010 så vi har ju kört oskyddat hela vägen, fast första året hade jag p-piller. Men är inte så sugen på att göra en massa ingående undersökelser å stressa upp oss om det ska vara så svårt att bli med barn, men nu hoppas jag ju självklart:) men visst är det tråkigt å bli motarbetad hela tiden. Vet inte hur gamla ni är, men det är ju säkert ingen stress om ni väntar lite å bara myser:)

• Jag är bara jag

Mensen i sig kan inte bli sen av stress om man haft äl utan då är det ju äl i sig som blir sen-eller helt utebliven av stress- och då blir även mensen sen. Om man nu inte är gravid förstås!

• TokBarbro

Jag hoppas ju att inget är försenat, utan att jag faktiskt är gravid:) hade vart lycka det:) är på jobb å så fort jag började jobba idag så fick jag ett ont tryck i magen precis som förra veckan på jobb:( kan ju inget säga till chefen så jag må få svar snart så att jag kan ta det mer lugnt. Behöver det känner jag!!!

• TokBarbro

Fick nog ingen timma idag så imorgon ringer jag å får en akuttimma istället, då får jag i vart fall henne till att checka mig. Ingen mens å det känns värst när jag sitter ned på jobbet. Har arbetsbyxor som trycker på magen å då skapar illamående å det känns som om tarmarna eller något annat rör sig där nede i magen:( det ska ju inte vara sån. Jag vet bara det att det blir ingen sex förrens det slutar å göra ont. För vem orkar med sex när man tror man ska spy:(

TokBarbro skrev 2014-10-13 12:13:28 följande:

Fick nog ingen timma idag så imorgon ringer jag å får en akuttimma istället, då får jag i vart fall henne till att checka mig. Ingen mens å det känns värst när jag sitter ned på jobbet. Har arbetsbyxor som trycker på magen å då skapar illamående å det känns som om tarmarna eller något annat rör sig där nede i magen:( det ska ju inte vara sån. Jag vet bara det att det blir ingen sex förrens det slutar å göra ont. För vem orkar med sex när man tror man ska spy:(

Hej, hur mår du idag och fick du någon tid?
Svar på tråden Bim+11 och vet fortfarande inte om jag är gravid!!!