• Matilda13

Hur många ivf försök med äggdonation innan ni blev gravida?

Jag är nyfiken på hur många ivf försök med äggdonation ni har haft innan ni blev gravida. Funderar på om det är någon idé att satsa på detta.
    Så ni som har blivit gravida på detta sätt, hur många gånger försökte ni och hur dyrt blev det?

• Svar på tråden Hur många ivf försök med äggdonation innan ni blev gravida?
  • Längtar12345

Hej jag blev gravid på första färska försöket i Sverige. Vår donator fick ut 4 ägg, ett till mig och ett ligger i frysen. Vi stod i kö i två år. Nu är jag gravid i vecka 33. Har gjort två försök innan med ivf men jag är svårstimulerad pga min endometrios.

Lycka till!

• Matilda13

Grattis till din graviditet!!! Vilken tur att ni lyckades på första försöket. Det glädjer mig.

• Bling1975

Efter 10 återföringar med egna ägg och fyra missfall så fick vi barn på första försöket med äggdonation. Vi gjorde det dock i USA så det blev väldigt dyrt, men ändå värt varenda krona.

• Jag är bara jag
    MrsCecilia skrev 2014-10-14 16:43:48 följande:
    8 försök. Har nu tvillingar :)

Då finns det alltså hopp för mig med!  Glad  Får man fråga hur mycket ni ändrade mellan varven innan det äntligen gick vägen? ET,FET,mediciner,olika kliniker,olika donatorer o.s.v?
  • Matilda13
    MrsCecilia skrev 2014-10-14 16:43:48 följande:

8 försök. Har nu tvillingar :)

Vad kul!

Bekostade ni alla 8 försök själva? Var det från samma äggdonator och äggskörd ni gjorde era försök?
  • Anonym (Ingrid)

Jag har gjort 14 hittills. En gång ledde det till graviditet och sedan missfall. Ska göra nr 15 efter årsskiftet.

• Redan47

Jag tycker inte du ska dra slutsatser så här... Det finns ju bakomliggande orsaker till att det inte funkar med ivf egna ägg. Är det bara äggen som strular så är ju chansen att bli gravid mycket stor med ÄD. Generella siffror är ju runt 60%.

Finns det ytterligare bakomliggande orsaker , endo, ärr, myom, polyper, immun, tsh. Så behöver det utredas icå även om det är ÄD som ska göras.

Svar på tråden Hur många ivf försök med äggdonation innan ni blev gravida?