Amnings-bh? Hur vet man vilken storlek?
Är gravid med mitt tredje barn i v. 33 och försöker förbereda så mycket som möjligt innan förlossning då jag ska snittas och inte vet hur rörlig och sugen jag kommer vara på att bege mig ut för att fixa saker efteråt som inte fixats innan.
Jag minns inte hur jag gjorde sist med amnings-bh då det är över fem år sedan jag födde barn förra gången... Jag tror inte jag hade köpt någon amnings-bh innan förlossningen då men å andra sidan så bodde vi då i stan och jag hade fem min att gå till en butik för att kunna köpa sånt. Jag minns iaf att de bh:ar jag använde strax efter förlossningen blev brutalt för små då mjölken rann till efter några dagar och det blev verkligen panik att köpa nya bh:ar i större storlek. Jag har ju gjort mig av med dessa då vi inte hade tänkt oss fler barn men sen ville ödet något annat. Så jag minns ju inte hur mycket större i storlek jag fick köpa :(
Jag har iaf hittills gått upp i storlek från 80B till 85C men kupan är för liten i de bh:ar jag har nu så jag måste upp iaf i kupa och säkert kanske i omfång också. Sen tror jag inte jag kommer behöva gå upp mer i storlek fram till förlossning. Jag sitter och ska beställa lite babykläder nu och tänkte slå till med amnings-bh och amningströjor samtidigt, men så var det detta med storlek i amnings-bh... Är det någon som vet hur jag ska tänka där???