• DamnCat

Amnings-bh? Hur vet man vilken storlek?

Är gravid med mitt tredje barn i v. 33 och försöker förbereda så mycket som möjligt innan förlossning då jag ska snittas och inte vet hur rörlig och sugen jag kommer vara på att bege mig ut för att fixa saker efteråt som inte fixats innan.

Jag minns inte hur jag gjorde sist med amnings-bh då det är över fem år sedan jag födde barn förra gången... Jag tror inte jag hade köpt någon amnings-bh innan förlossningen då men å andra sidan så bodde vi då i stan och jag hade fem min att gå till en butik för att kunna köpa sånt. Jag minns iaf att de bh:ar jag använde strax efter förlossningen blev brutalt för små då mjölken rann till efter några dagar och det blev verkligen panik att köpa nya bh:ar i större storlek. Jag har ju gjort mig av med dessa då vi inte hade tänkt oss fler barn men sen ville ödet något annat. Så jag minns ju inte hur mycket större i storlek jag fick köpa :(

Jag har iaf hittills gått upp i storlek från 80B till 85C men kupan är för liten i de bh:ar jag har nu så jag måste upp iaf i kupa och säkert kanske i omfång också. Sen tror jag inte jag kommer behöva gå upp mer i storlek fram till förlossning. Jag sitter och ska beställa lite babykläder nu och tänkte slå till med amnings-bh och amningströjor samtidigt, men så var det detta med storlek i amnings-bh... Är det någon som vet hur jag ska tänka där???

• Svar på tråden Amnings-bh? Hur vet man vilken storlek?
  • rere88

Om du är osäker tycker jag det är bättre med amningslinne i början tills du vet hur mkt brösten kommer växa. Där finns med inbygd bh och då köper du din vanliga tröjstorlek och reglerar axelbanden. :)

• DamnCat
    rere88 skrev 2014-10-06 22:43:01 följande:

Om du är osäker tycker jag det är bättre med amningslinne i början tills du vet hur mkt brösten kommer växa. Där finns med inbygd bh och då köper du din vanliga tröjstorlek och reglerar axelbanden. :)

Åh, tack för tips! Låter ju precis som det jag behöver! Var kan man köpa såna? :)
  • Annelie 76

Du kan också köpa mjuka bh-ar som är mer som sport-bh fast tunnare och smidigare. De töjer sig bra och är inte lika känsliga i storlek.

• DamnCat
    Annelie 76 skrev 2014-10-06 23:02:30 följande:

Du kan också köpa mjuka bh-ar som är mer som sport-bh fast tunnare och smidigare. De töjer sig bra och är inte lika känsliga i storlek.

OK, men finns det såna i amnings-bh-variant?
  • rere88
    DamnCat skrev 2014-10-06 22:51:57 följande:

Åh, tack för tips! Låter ju precis som det jag behöver! Var kan man köpa såna? :)

Jag köpte ett 2-pack på kappahl :)
  • fannybk

Både amningslinnen och mjuka amnings-bhar finns på h&m också. Personligen gillade jag inte de mjuka bharna, tyckte de satt dåligt och skavde. Men linnena var toppen!

• kixan

Lindex har tvåpack seamless som är helt fantastiskt sköna, hade de den här gången och är supernöjd.

A -03, F -05, V -10, S -14
  • Lena

Jag köpte i samma storlek jag hade i slutet av graviditeten och det funkade bra nog.

• Annelie 76
    DamnCat skrev 2014-10-06 23:08:41 följande:
    OK, men finns det såna i amnings-bh-variant?
    De är amningsbh. Det är en mjuk top man lyfter på för att amma. Finns på en del apotek, affärer med babygrejjer, nätet osv. Eg tänkta att använda på natten mest för att hålla kvar amningskupor. Men de funkar bra att ha när man slappar hemma och som sagt på natten. En eller två är inte helt fel att införskaffa.
Svar på tråden Amnings-bh? Hur vet man vilken storlek?