• Anonym (Ledsen !)

Träffat en sex/relationsmissbrukare ?! Hur går man vidare ?

Träffade en man under några månader. Tidigt i vår relation sa min magkänsla att ngt var fel . Jag upptäckte att han porrsurfade på nätterna trots att vi hade ett bra sexliv med mkt passion. Vi hade ett " normalt" sexliv , inga udda saker om man så säger . I efterhand kan jag känna att han ganska egoistisk. . Tex ville han gärna ha oralsex men ville själv inte ge. Han var inte mkt för " mys" efter sexet och kunde vara ganska sparsam med pussar , kramar osv ... Det blev mindre och mindre mot slutet.
    Han såg väldigt bra ut och visste om det och spelade på det. Vi träffades online och det var han som var " på" om ville träffa mig osv.
    Det tog slut mellan oss och det kändes som att det fanns starka känslor från hans håll till mig men nu efteråt vet jag inte vad som var vad ?!
    Han kom tillbaka och övertygade mig om att han ville att det skulle vara "vi". Vi hade djupa fina samtal ( trodde jag) och han pratade om en framtid ihop . Giftemål osv ...
    Vi bodde inte på samma ort . Han " försvann " ibland flera dagar och gick inte att nå . Sen hörde han av sig och skyllde på ditt och datt.
    Anledningen att det tog slut var att jag avslöjade honom att han raggade andra tjejer online .... Jag gjorde slut och han inte pratat med honom sedan dess , har skickat ngr meddelande men enligt honom var det ju bara " kompisar" han pratade med online - vilket inte var sant ! Han vägrar ta ansvar för det som hänt ( eller så bryr han sig helt enkelt inte ?!)

Under tiden vi var ihop hittade jag spår på datorn och även foton på honom som jag misstänker att han lagt ut på sajter typ dejtingsajter .

På slutet gömde han också mobilen tex under huvudkudden när vi skulle sova osv , vilket gör att jag tror att han hade träffat någon annan under tiden vi fortfarande hade en relation. Vid ett tillfälle bad jag tex honom att jag skulle få låna hans telefon för min hade gått sönder och jag ville att mina barn skulle kunna nå mig men det fick jag inte för han ansåg att det var viktigare att hans kompisar skulle kunna nå honom ?! ( tror att det fanns sms osv som han inte ville att jag skulle kunna läsa).

Nu i efterhand har jag fått reda på att han har " knullat runt" ganska friskt ( sanningen kommer alltid fram ! ) i gemensamma bekantskapskretsar. Skiten tar liksom aldrig slut !

Hur kan man ljuga en person rätt upp i ansiktet om och om igen ?!

Det som är allra konstigt är ju det att jag tror mig kunnat känna äkta känslor från honom till mig men samtidigt undrar jag om det är möjligt efter allt han gjort mot mig ?!
    Ni vet när man kan se " glittret" i ögonen på en person som tycker om en annan person . Jag tror mig ha sett det i hans ögon när han sett på mig men lurar jag bara mig själv ?

Är detta en sex/relationsmissbrukare eller en psykopat som inte bryr sig överhuvudtaget ?!

Kan en sexmissbrukare älska ?

Berätta gärna om dina egna erfarenheter - om du själv är sex/relationsmissbrukare eller om du själv har träffat någon som är sex/relationsmissbrukare ? Hur kom du vidare ?

• Svar på tråden Träffat en sex/relationsmissbrukare ?! Hur går man vidare ?
  • Anonym (:I <3)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-05 20:31:32 följande:
    Vad skulle du själv säga är " varningstecken" att träffa ngn som dig ? Vad ska man vara uppmärksam på enligt dig själv ? Har du eller går du i behandling ?
    Jag har gått och har verktygen men varje dag är en prövning..

Varningstecknen är nog (om jag utgår från mig ) att personen passar dig för bra som om den är en spegel nästan, ända in i själen.
    Det är det vi gör -speglar dig. Så om din lycka och kärlek är stor är vår det oxå så lyckan blir ju total så att säga..De flesta som möter mig både kvinnor och män har aldrig vart så kära eller haft så bra sex, inte jag heller därmed, men det är ju för att jag är det de vill ha fast det vet de inte. Äh ja, lite komplicerat.. Jag har skrivit en hel del i tråd om det här " Ni som är otrogna varför " Jag är Anna och Anna 2 från en annan webläsare. Läs gärna mina inlägg där så ser du hur vi funkar..
    Annars svårt att säga, vi är mästare på att slingra oss ljuga och låta saker rinna ut i sanden och falla i glömska. Eftersom vi är skickliga lögnare så är det inget som syns kanske de första gångerna man träffas..

Men jag blir den du vill att jag ska vara din drömprins / sessa så det ska du nog vara misstänksam mot. Fråga om det förflutna kan ju vara bra.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (:I <3) skrev 2014-10-06 22:55:27 följande:
    Jag har gått och har verktygen men varje dag är en prövning..

Varningstecknen är nog (om jag utgår från mig ) att personen passar dig för bra som om den är en spegel nästan, ända in i själen.
    Det är det vi gör -speglar dig. Så om din lycka och kärlek är stor är vår det oxå så lyckan blir ju total så att säga..De flesta som möter mig både kvinnor och män har aldrig vart så kära eller haft så bra sex, inte jag heller därmed, men det är ju för att jag är det de vill ha fast det vet de inte. Äh ja, lite komplicerat.. Jag har skrivit en hel del i tråd om det här " Ni som är otrogna varför " Jag är Anna och Anna 2 från en annan webläsare. Läs gärna mina inlägg där så ser du hur vi funkar..
    Annars svårt att säga, vi är mästare på att slingra oss ljuga och låta saker rinna ut i sanden och falla i glömska. Eftersom vi är skickliga lögnare så är det inget som syns kanske de första gångerna man träffas..

Men jag blir den du vill att jag ska vara din drömprins / sessa så det ska du nog vara misstänksam mot. Fråga om det förflutna kan ju vara bra.
    Har du eller har du haft missbruksproblem ?

Varför agerar du som du gör tror du ? Vill du en "normal" relation med en partner ? Har du någon gång tagit ansvar och bett om förlåtelse till ngn du sårat ?

Tack för dina svar !
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-07 22:25:23 följande:
    Har du eller har du haft missbruksproblem ?

Varför agerar du som du gör tror du ? Vill du en "normal" relation med en partner ? Har du någon gång tagit ansvar och bett om förlåtelse till ngn du sårat ?

Tack för dina svar !
    Om du menar annat typ substans missbruk så nej. Inget.
    Men jag är en av de brutalaste i just kärlek sex relation osv osv.. 

Nej jag kan inte påminna mig att jag bett om ursäkt.. Vet inte vilken av de flera hundra jag skulle göra det till. Jag lägger bakom mig och går vidare.. 
  • Anonym (Känner igen!)
    Anonym (:I <3) skrev 2014-10-08 15:26:32 följande:

Om du menar annat typ substans missbruk så nej. Inget.

Men jag är en av de brutalaste i just kärlek sex relation osv osv.. 

Nej jag kan inte påminna mig att jag bett om ursäkt.. Vet inte vilken av de flera hundra jag skulle göra det till. Jag lägger bakom mig och går vidare.. 

Har du fortsatt lägga bakom dig o går vidare, även efter behandling? Undrar om du varit olyckligt kär i nån nånsin, eller om du varit "kär" i nån du inte kunnat få.
    Anonym (Känner igen!) skrev 2014-10-08 23:23:31 följande:
    Har du fortsatt lägga bakom dig o går vidare, även efter behandling? Undrar om du varit olyckligt kär i nån nånsin, eller om du varit "kär" i nån du inte kunnat få.
    Jag försöker vara här och nu och inte i drömlandet.. Men det är en kamp varje dag. Jag har inte missbrukat på snart 2 år. 
    Nej jag har inte vart det men dessvärre många i mig, min känslokyla är så intakt och kompakt..Alla förälskelser chattar träffar förhållanden osv i oändlighet är liksom inte på riktigt. Det känns så just då men sen efteråt så inser man att igen och igen..
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (:I <3) skrev 2014-10-09 11:06:16 följande:
    Jag försöker vara här och nu och inte i drömlandet.. Men det är en kamp varje dag. Jag har inte missbrukat på snart 2 år. 
    Nej jag har inte vart det men dessvärre många i mig, min känslokyla är så intakt och kompakt..Alla förälskelser chattar träffar förhållanden osv i oändlighet är liksom inte på riktigt. Det känns så just då men sen efteråt så inser man att igen och igen..
    Arbetar du i 12 stegsprogram ? Eftersom du skriver att du inte missbrukat på 2 år . Grattis ! Tack för att du delar med dig det är väldigt intressant och lärorikt att läsa dina svar !
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-09 11:40:47 följande:
    Arbetar du i 12 stegsprogram ? Eftersom du skriver att du inte missbrukat på 2 år . Grattis ! Tack för att du delar med dig det är väldigt intressant och lärorikt att läsa dina svar !
    Vad skönt att du uppskattar det :) 

Ja, 12 stegs och möten varje söndag, det finns även live chatt en kväll i ve som jag deltar i.
    Tack för grattis ! :) Fast det är lååångt ifrån över kan jag säga. Kanske aldrig, det beror lite på om "nån går förbi," det gäller att hålla i sig då och använda det jag lärt mig.
    Nu vet jag inte om du har läst mina inlägg som Anna i den andra tråden, där kan du annars läsa hur det är.
  • Anonym (samma)

Om man har blivit nåt otroligt sviken och uttnyttjad av en sådan, hur ska man gå vidare?

Anonym (samma) skrev 2014-10-09 16:31:41 följande:

Om man har blivit nåt otroligt sviken och uttnyttjad av en sådan, hur ska man gå vidare?

Hm ja,,, bra fråga.. Kanske genom att tänka att det på riktigt 100 säkert inte berodde på dig utan på en störning personen har.. 
    Typ som om denne hade knarkat eller supit och därmed ljugit missbrukat kanske spelat bort dina pengar pga en sjukdom -beroendet. Missbruket. Den där jävla missbrukaren.. 
    Hur konstigt det än låter så är det verkligen inte meningen, vi förstår inte hur mycket vi sårar, och det är helt sant.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (:I <3) skrev 2014-10-09 16:56:25 följande:
    Hm ja,,, bra fråga.. Kanske genom att tänka att det på riktigt 100 säkert inte berodde på dig utan på en störning personen har.. 
    Typ som om denne hade knarkat eller supit och därmed ljugit missbrukat kanske spelat bort dina pengar pga en sjukdom -beroendet. Missbruket. Den där jävla missbrukaren.. 
    Hur konstigt det än låter så är det verkligen inte meningen, vi förstår inte hur mycket vi sårar, och det är helt sant.
    Varför tror du att just du har börjat missbruka sex/relationer ?

Är det verkligen sant att du inte har insett att du sårat någon med ditt beteende ?

Om du har träffat psykiatriker och/eller psykolog , har de satt ngn diagnos på dig?

Du får gärna länka till de andra trådarna du skriver i .
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-09 19:25:56 följande:
    Varför tror du att just du har börjat missbruka sex/relationer ?

Är det verkligen sant att du inte har insett att du sårat någon med ditt beteende ?

Om du har träffat psykiatriker och/eller psykolog , har de satt ngn diagnos på dig?

Du får gärna länka till de andra trådarna du skriver i .
    Ja jag vet faktiskt inte, många bäckar små troligen. Jag har utsatts för sexuella övergrepp och vuxit upp bland alkoholister missbrukare och misshandlare. 
    Ja det är helt sant, jag förstår att jag gjort det men kan inte ta till mig det på riktigt, att jag skulle vara så betydelsefull så jag kan såra någon liksom..Jag menar för att den skulle såras så måste den ju bry sig om mig och det har jag svårt att tro.. 
    Fast många gånger har jag missbrukat helt ursinningslöst bara för att jag kan. Då jag är riktigt i botten är jag fullständigt brutal. 
    Sexmissbruk är en diagnos i sig och den har jag. Även Posttraumatisk stress samt dissocativ identitetsstörning. 

www.familjeliv.se/forum/thread/69333893-ni-som-ar-otrogna-varfor

Jag är Anna som sagt. Kan man leva så här kanske du tänker då du läst det, och ja, man kan faktiskt det.. Det är fullt möjligt.
Svar på tråden Träffat en sex/relationsmissbrukare ?! Hur går man vidare ?