• Anonym (knäckt)

vet inte vem fadern är

hej..
    Jag är separerad sedan 6 månader
    den 6 sep hade jag sex med en annan man för första gången.. det var en snabbis och han kom inte i mig.. den 8 september träffades jag och mitt ex igen och tillbringade en natt tillsammans, vi hamnade i säng..Jag fick min ägglossning denna dag.. han kom i mig men jag tog ett akut p-piller tre dygn efteråt...
    efter det har vi träffats ganska mycket och börjat hitta tillbaka till varandra. Båda är glada över det eftersom vi har två barn sedan tidigare..Vi har bestämt oss för att vi ska flytta ihop igen.. Idag fick jag reda på att jag är gravid..Men nu vet jag inte vem pappan är.. om jag visste att det vore vårat så skulle jag vara jätteglad över detta..men det finns ju en risk att det inte är hans..det gör mig både ledsen och frustrerad. tänk om jag tar bort något som är vårat, isåfall vill jag ju behålla det..kluven

• Svar på tråden vet inte vem fadern är
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Tyvärr kan man inte säga vem som är fadern. I och med att den första killen inte kom i dig minskar sannolikheten att han är fadern men det utesluter det inte. Tyvärr måste man vänta tills barnet är fött innan man gör ett faderskapstest. Jag tycker att du ska ringa mvc och få en tid för rådgivning och samtal.

Lycka till

Svar på tråden vet inte vem fadern är