• Karin78

någon som vet var man kan hitta Pampers Baby dry nr6

Hej låter kanske lite dumt me hämta minstingen på dagis i fredags så hade någon ställt en kartong där ed lösa blöjor som man fick ta av om man behövde.
    Då vi skulle iväg så tog jag 3st som jag trodde var pampers Baby dry nr 5.

Men när vi byte på mini så tyckte vi att de verkade stora så jag titta närmare på dem och såg att det var storlek nr6.

Har aldrig sett den storleken veken på ica eller city gross,

De som är att de satt jätte bra på våran 9åring som kissar i sängen ( Hon tog en själv för att hon ville testa).
    Vi hindra henne ju inte ville hon testa en knäpp blöja i stället för byxblöja så är det väll ok.

Men hon vill att vi ska få tag på fler så hon kan variera då Pampers var tunnare och var torrare på morgonen.

Så är det möjligen som vet var man kan hitta dessa?

• Svar på tråden någon som vet var man kan hitta Pampers Baby dry nr6
  • Urmakaren

Jag har sett upp till strl 7 på vår lokala ICA, samt på ICA Maxi i Lindhagen.

Sluta med blöja på nioåringen! Kör med plastad froté istället.

• Anonym (A)

Ö

Urmakaren skrev 2014-09-28 10:49:44 följande:

Jag har sett upp till strl 7 på vår lokala ICA, samt på ICA Maxi i Lindhagen.

Sluta med blöja på nioåringen! Kör med plastad froté istället.

Är man sängvätare när man är 9 år finns det troligen medicinsk orsak och är inget man löser med plastad frotté! Sover barnet gott med blöja och inte lägger nån negativ värdering i det är det väl bra att prioritera familjens sömn istället f.a bädda om på nätterna!
  • Karin78
    Anonym (A) skrev 2014-09-28 15:46:12 följande:

Ö

Är man sängvätare när man är 9 år finns det troligen medicinsk orsak och är inget man löser med plastad frotté! Sover barnet gott med blöja och inte lägger nån negativ värdering i det är det väl bra att prioritera familjens sömn istället f.a bädda om på nätterna!

Det stämmer det är en medicinsk störning hon lider av då hon även har ett annat handikapp.

Och som hon säger själv:

Jag sover hellre med blöja och vaknar i en säng som kännes torr en vakna i en kiss pöl.   

• Anonym (A)

Klok tjej Hoppas hon slipper påtryckningar från omgivningen att sluta med blöja innan hon är redo!

Karin78 skrev 2014-09-28 18:01:37 följande:

Det stämmer det är en medicinsk störning hon lider av då hon även har ett annat handikapp.

Och som hon säger själv:

Jag sover hellre med blöja och vaknar i en säng som kännes torr en vakna i en kiss pöl.   

Svar på tråden någon som vet var man kan hitta Pampers Baby dry nr6