elnil skrev 2014-09-24 11:26:40 följande:
Min pojkvän är naturligt utan förhud, vilket gör att jag tycker det är svårt att runka av honom då jag är rädd att göra illa honom. Vid sex och oralsex är det aldrig några problem..
Är det någon mer som har vart med om liknande (kanske t.o.m att det finns någon kille här som kan berätta själv?) och kan ge lite råd vad man kan göra eller tänka på för att det ska fungera bättre. Tänker mest på strängen under snoppen, vore ju inte så jätte skönt om den går av kanske....
Och en annan fråga, är det vanligt att man föds utan förhud? Jag trodde inte det existerade innan jag träffade honom.
Ett plus för mig då jag är ett fan av ollon och tycker att förhud är lite smått äckligt, så jag klagar inte ;)
Ett år gammal tråd men ändå: Att vara naturligt utan helt utan förhud är nog ovanligt, men däremot har en del rejält kort förhud. Jag har själv modell kortare, har förhuden vid ollonkanten och liknar en omskuren. Jag trivs med en lite naknare penismodell och skulle inte vilja ha mera hud
För min del tycker jag det kan vara skönt med stimulering samtidigt av penisskaftet och ollonet. Ett finger som rör sig över bakre ollonkanten och strängen, tummen och andra fingrar som lite trycker och drar lite i penisskaftets hud .Mycket handlar om var man "masserar"/stimulerar" och rytmen. Det behövs inga långa hårda drag ned till roten som riskerar slita av strängen.
Men bäst tycker jag om samlag.
Roligt för dig. Min älskade gillar också ollon. Jag tycker inte man ska rutinomskära barn (det dör ett hundratal barn om året i USA har det sagts i samband med omskärelse) ,och jag har ju nervändarna i behåll också som icke kirurgiskt omskuren. Däremot tror jag faktiskt att män som har mindre förhud som jag eller är omskurna (fast de har ju förlorat ett antal nervändar) har lite mindre risk att föra över HPV till en kvinna.
Men som jag skrev i annan tråd så minskas ju HPV-risken också med färre partners och kondom (fast den inte skyddar lika bra mot HPV som mot andra könssmittor), och det är även bra att inte röka eftersom rökning +HPV förstärker varandras effekter o starkt ökar livmoderhalscancerrisken.