Vad ska man göra?
Hej!
Har ett litet problem, är en tjej på 15 år och ungefär 166cm lång.
Jag väger 52 kilo, många anser att jag är väldigt smal och många tycker jag är normalt smal alltså inte för smal utan fint smal.
Vad tycker ni? Underviktig?
Jag tränar normalt och är aktiv. Men självklart så är jag väääääldigt lat också.
Jag har märkt att så fort jag är ute för länge i väldigt kallt väder blir jag blå i ansiktet, under näsan och på sidorna av hakan.
Tycker det är jätte märkligt och funderar på om det beror på att jag är för smal?
Jag är naturligt smal och har svårt för att öka i vikt.
Hur ska jag göra? Är tipset att börja äta mer fett och försöka lägga på mig?
det handlar oftast om längre tider i för kall kyla. Var på grönan i somras från 14:00- 21:00 och jag var suuper blå den kvällen.
Mamma trodde att jag skulle tuppa av så vi gick in i värmen och åt mat och jag återfick min normala hudton men sen gick vi ut igen och så var jag blå igen efter några minuter.
Det var också väldigt kallt den dagen.
Ska jag klä mig mycket varmare?
Jag får lite ångest över att behöva bli blå när det är kallt och ibland blir jag inte blå alls?
Ibland är det som att jag kan vara ute hur länge som helst och det spelar liksom ingen roll.
Måste även tillägga att jag inte äter så mycket godis, chips och sånt.
Då jag lätt får dålig hy av det så börjat undvika sånt men kanske är det det som gjort att underhudsfettet försvunnit?