• Anonym (Lilla jag)

Mycoplasma Genitalium Har någon erfarenhet av detta!?

Jag väntar på provsvar av Mycoplasma Genitalium.. Men de mesta jag hittat på nätet är att det inte  ger några bekymmer alls, men jag har haft sveda och klåda i månader. Efter jag kissat sitter svedan i länge ibland, särskilt mornar och när svedan avtar lite börjar det klia istället. Ingen som haft liknande symtom av detta!? Eller några symtom alls av denna sjukdom?

• Svar på tråden Mycoplasma Genitalium Har någon erfarenhet av detta!?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Precis dom du skriver brukar mp inte ge mycket symtom men det finns de som har sveda vid miktion. Har man tagit andra odlingar på dig?

• frokenfroken
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-09-24 20:52:30 följande:

Hej! Precis dom du skriver brukar mp inte ge mycket symtom men det finns de som har sveda vid miktion. Har man tagit andra odlingar på dig?

De har tagit odling på bakterier och svamp och urin, allt negativt men då jag ofta får ont just när jag kissar sedan några månader tillbaka tror min gynekolog det kan vara mycoplasma, har fortfarande inte fått svar. Men det kan alltså vara troligt? O får vissa personer besvärligare symtom än andra?
  • Aleksandra Barnmorska

Sannolikheten är liten skulle jag säga då det inte är en vanlig genital infektion. Hittar man inget borde din gyn skicka en remiss till kirurgen där de har hand om urinvägarna

• frokenfroken
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-09-28 22:11:54 följande:

Sannolikheten är liten skulle jag säga då det inte är en vanlig genital infektion. Hittar man inget borde din gyn skicka en remiss till kirurgen där de har hand om urinvägarna

Okej, kirurgen. Är det inte urologen?
  • frokenfroken
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-10-06 21:09:41 följande:

Urologen är en del av kirurgen

Jaha okej, ska kolla detta, då det även stramar vid urinmynningsområdet om jag sitter framåtböjd. Hade ej mycoplasma. Vad tror du det rör sig om?
Svar på tråden Mycoplasma Genitalium Har någon erfarenhet av detta!?