Pappan vägrar flytt för barnen
Min syster tänker fortsätta sin plan att flytta men vad kan pappan göra för att förhindra att barnen också flyttar med och börjar i en ny skola.
Jag skulle uppskatta om ni slutar skriva knarkare och knarkälskare då ni varken känner pappan eller min syster.
Pappan har smärtor i kroppen så det är hans värktabletter som gått överstyr Läkaren skrev ut beroende framkallad medicin som han har svårt att komma ur. Han har även Adhd och den medicinen började han också överdosera.
Sen ett par år går han på en beroende mottagning men han har flera gånger visat negativt på provet och nu i Maj sa de att om de visar negativt på provet så får han inte ha barnen hos sig den veckan och han tar prover varje dag
Jag skulle uppskatta om ni slutar skriva knarkare och knarkälskare då ni varken känner pappan eller min syster.
Pappan har smärtor i kroppen så det är hans värktabletter som gått överstyr Läkaren skrev ut beroende framkallad medicin som han har svårt att komma ur. Han har även Adhd och den medicinen började han också överdosera.
Sen ett par år går han på en beroende mottagning men han har flera gånger visat negativt på provet och nu i Maj sa de att om de visar negativt på provet så får han inte ha barnen hos sig den veckan och han tar prover varje dag
Fel. Eftersom TS syster planerar att ha barnen vv (antar att det är tvungen då hon arbetar natt vv) så blir barnen skrivna hos den av föräldrarna som bor kvar närmast skolan där de är inskrivna.
Ursäkta. Jag läste "barnen" har bytt skola förr - mitt fel.
Det är ju inte säkert att han får det eftersom det inte finns ngn garanti på att barnen får gå i samma skola om de skrivs i en annan kommun. Jag tror att de kan göra det men samtidigt har du själv skrivit att det inte kommer bli så. Skall mamman hämta barnen hos pappan varje morgon o köra dem till skolan? Och köra hem dem varje eftermiddag? Om de börjar skolan i mammans kommun så får de även vänner där. Skall mamman köra barnen varje gång det är aktiviteter eller kalas hos kompisarna? Varje gång det skall lekas eller läsas läxor hos klasskompisen.
SJÄLVKLART kommer det påverka barnens umgänge med pappan om barnen flyttar till en annan kommun.
Hade min syster utan anledning bestämt sig för att flytta till en ny kommun så ja då skulle hon få räkna med att barnen blir skrivna hos pappan men nu har har manipulerat och ljugit för henne och get henne två val ut på gatan med 5 barn eller även leta lägenhet i grann kommunen. Hon har ingen lust att han ska fortsätta och manipulera henne och på det sättet inte låta henne träffa barnen och ja det är han kapabel till.
Familjerätten anser att barnen bara ska vara varannan helg hos den förälder barnen inte är skrivna hos men min syster anser att pappan har rätt att ha dom lika mycket men han tycker inte lika dant utan han tycker att hon får ha dom varannan helg och om det blir så kommer hon inte få något barnbidrag och även få betala underhåll till barnen
Kommunen hon ska flytta till har dom bott i förut så barnen känner till stället. De har inga speciella vänner i skolan 9 åringen har bytt lärare flera gånger. När hennes 13 åring gick där fick han inte följa med på utflykter pga att han var bråkig som sen visades vara Asperger.
Barn har bytt skola förut och då har det inte varit några problem eller det kanske var fel av mig och min man när vi köpte en villa i en annan kommun och tvingade våra barn och byta skola.
Hur har barnen bott fram tills nu? Varannan vecka eller nåt annat?