när sluta ni ge era barn välling?
När sluta ni ge ert barn välling
När sluta ni ge ert barn välling
Mellan 1,5-2 år. Kunde således inte rösta.
strax innan de fyllde 3 år.
När hon inte ville ha mer. Runt 1-årsdagen om jag inte minns fel, eller ännu tidigare.
Kunde således inte rösta
Dottern vägrade fortsätta med välling efter en magsjukeperiod när hon var 2,5.
Mina två barn har runt 2½ års ålder blivit ointresserade av att dricka välling så då var det bara att ta bort den. Men vill barnen ha välling högre upp i ålder så är det inget negativt tycker jag. Finns många näringsämnen i välling. Så länge inte vällingen "tar över" såklart så barnet äter mindre av annan mat. Men till frukost tillsammans med en smörgås, eller till kvällsmat är det väl utmärkt även för större barn.
När de inte velat ha det längre. De har då varit mellan 5-8 år.
Ca 1.5, så jag kunde inte heller rösta.
Vårt barn ville inte ha när vi var utomlands i somras så då passade vi på att helt enkelt byta ut flaskan mot en smörgås och mjölk. Det är väl lite samma sak men skönt ändå att slippa ifrån själva nappflaskan. Alternativet hade väl annars varit att servera den i kopp men det tror jag hade blivit en stökigare övergång. Hon var lite drygt 2 år.
Stora killen var ca 2,5 år och mellan killen va ca 2 år!
Äldsta var nyss fyllda 3, tvåan var nog där i krokarna också, trean var drygt 5 och fyran var 18 mån när hon inte ville ha mer.
Trean drack ur nappflaska hela tiden, jättebra att han fick i sig extra innan dagisfrukosten då han spelar i en viktklass för underviktiga smurfar. Att tänderna skulle ta stryk för 1 min sugande varje morgon och kväll har jag jättesvårt att tro.
Sista åren han drack så var det ju aldrig någon panik om det inte fanns, vi tog aldrig med på resa men jag hade och har väldigt svårt att förstå problemet med välling förutsatt att barnet inte somnar med flaskan i munnen och eller är överviktigt och äter det extra på all annan mat. Då förstår jag att det är ett tand/hälsoproblem.
Sonens dietist gillade också vällingen, allt extra var bra.
Strax innan hon fyllde 2. Vi var utomlands ett par veckor och då ville hon inte ha välling, jag vet inte om det var för att vattnet smakade annorlunda eller något. Men när vi kom hem ville hon fortfarande inte ha, så då lade vi ner det.