• MammaTillBäbis

Slempropp eller flytning?

Hej. Är gravid i v.38 och kämpar på.

När jag var på toaletten nyligen så var det något i toalettstolen som såg ut nästan som sperma. Lite trådliknande slem typ. Vitt. Har ju hört talats om slemproppen. Undrar om någon kan gissa vad det var. Var det en del av slemproppen eller kan flytningar te sig ut så när det kommer i toalettstolen när man kissat? Aldrig sett det innan....

• Svar på tråden Slempropp eller flytning?
  • Kurona

Hej! 

Min slempropp gick under en hel dag, sen på natten gick mitt vatten. Den var väldigt slemmig och nästan genomskinlig, oftast kom det stora klumpar och totalt kom det nog en halv till en deciliter. Kan mycket väl ha varit en del av slemproppen. 

• Ma Baker

Låter som lite slempropp! Själv tyckte jag mig se skillnad genom att slemproppen liksom slank ut och kändes hal medan flytningarna inte är något jag känner av alls när de kommer ut. Jag har tappat slem i två veckor nu och som så många andra trevliga gravidsymptom så har flytningarna klumpat sig precis som slemproppen, men tyckte ändå det var skillnad. Lite som segt snor kanske? haha..

• Sis2

Låter som en del av slemproppen. Jag fick såsom du beskriver ca 1 vecka innan min pojke föddes. Sen på morgonen den dagen vänkarna startade kom ännu mer slem och då var det även blodblandat. Lycka till!

Svar på tråden Slempropp eller flytning?