• Anonym (Öööm)

Runka till porr vid IVF?

Är det bara jag som tänker att det är lite konstigt? Ska killen runka till någon annan tjej när det är mig han ska få barn med? Det känns skumt. Vi har ett tag kvar till IVF men om några månader tänkte vi börja. Jag funderar på att fixa lite sexiga bilder på mig själv och ge honom dem samma dag som en lite överraskning. Men jag vet inte om det bara är jag som är fånig? Ingen fler som tycker att det är lite konstigt?

• Svar på tråden Runka till porr vid IVF?
  • Anonym (Anna)

Jag har inget emot att min partner kollar på porr, och ser inget problem att det skulle ske vid IVF heller. 

• Anonym (Öööm)
    Anonym (IVF2014) skrev 2014-09-16 21:03:19 följande:

Jag följde med min sambo in i rummet och hjälpte honom, både med munnen och handen, bägge gångerna.

Dels för att han ville det och dels för att jag inte tycker att han ska behöva göra det på egen hand. Han runkar aldrig hemma annars heller , för det har han inget behov av.

Så du väljer själv ts, vad ni tycker känns bäst.

Man ska ju tydligen ligga i en säng två timmar efter äggplock. Så hur ska man då kunna hjälpa till?
  • Anonym (smygfota)
    AstridH skrev 2014-09-16 18:46:07 följande:
    Eller så kan man se det som att tankar har du för dig själv och de får inte fysisk/fast form, medan du genom att smygfota någon har tagit ett fysiskt steg i att gå över en integritetsgräns som de flesta inte tycker är okej. Det är inte okej för mig att du smygfotograferar min kropp oavsett om du använder den till runkmaterial, och att du öht gör det och sedan drar en runk till bilderna gör att jag undrar vilka andra gränser du kan tänkas passera.
    Ok, så med samma resonemang som du har (vilket som sagt är ett helt felaktigt slutledningssätt) så skulle man kunna tänkta sig följande scenario; en kille och en tjej har vattenkrig, han är på väg att slänga en hink vatten på henne och ropar nej. Han gör det iaf. Då skulle du alltså påstå att han är kapabel att våldta någon eftersom han gör saker mot andras vilja? Ser du felet i slutledningen? Du får nog ta dig en funderar på hur du ser din omgivning eftersom du drar helt sjuka slutsatser. Det kan inte vara lätt att vara din omgivning.
  • AstridH
    Anonym (smygfota) skrev 2014-09-17 09:26:27 följande:
    Ok, så med samma resonemang som du har (vilket som sagt är ett helt felaktigt slutledningssätt) så skulle man kunna tänkta sig följande scenario; en kille och en tjej har vattenkrig, han är på väg att slänga en hink vatten på henne och ropar nej. Han gör det iaf. Då skulle du alltså påstå att han är kapabel att våldta någon eftersom han gör saker mot andras vilja? Ser du felet i slutledningen? Du får nog ta dig en funderar på hur du ser din omgivning eftersom du drar helt sjuka slutsatser. Det kan inte vara lätt att vara din omgivning.
    Förutom att smygfota någon och att tafsa på någon som sover båda är att gå över gränsen för sin egen sexuella njutnings skull. Hänger du med?
  • Anonym (IVF)
    Anonym (Öööm) skrev 2014-09-17 07:05:20 följande:
    Man ska ju tydligen ligga i en säng två timmar efter äggplock. Så hur ska man då kunna hjälpa till?
    Spermierna lämnas innan äggplocket, så de har dem klara när äggen tagits ut och så att din man kan vara med dig under äggplocket.
  • Anonym (IVF)

Och, som jag tror någon annan skrev, så har ni även alternativet att ta med spermierna i en burk hemifrån. Kanske kan vara lättare om du vill "hjälpa till."

• Anonym (kille)
    AstridH skrev 2014-09-17 11:52:38 följande:
    Förutom att smygfota någon och att tafsa på någon som sover båda är att gå över gränsen för sin egen sexuella njutnings skull. Hänger du med?
    Men fortfarande ljusår emellan. Men jag antar att du aldrig kommer erkänna att du har fel i ditt resonemang, så jag antar att det är skit samma att fortsätta diskutera med dig. Lycka till i livet.
  • Anonym (En liten film)

Har inte läst alla svar, men det jag och min sambo gjorde var att spela in en film på mobilen som han kunde titta på när det var dags att ta fram provet :P

• Anonym (Öööm)
    Anonym (IVF) skrev 2014-09-17 12:05:54 följande:

Och, som jag tror någon annan skrev, så har ni även alternativet att ta med spermierna i en burk hemifrån. Kanske kan vara lättare om du vill "hjälpa till."

Nej tyvärr så går det inte då vi bor för långt ifrån kliniken.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Öööm) skrev 2014-10-29 21:32:47 följande:
    Nej tyvärr så går det inte då vi bor för långt ifrån kliniken.
    Det var samma för mig, bodde för långt bort och jag har gjort flera IVF i två olika relationer. Jag har följt med in varje gång sambons bidrag ska lämnas, vi skulle ju ändå göra barn, så varför inte tillsammans? Båda mina partner har varit så nervösa att de inte ska lyckas prestera, så det är klart man vill hjälpa till! Men man får inte köra oralt, bara med händerna. Jag rekommenderar faktiskt att njuta tillsammans även om det kan vara svårt i den ovanliga situationen! Sist fick jag en otrolig orgasm precis innan min sambo lämnade sitt bidrag i burken. Det var en härlig upplevelse för oss båda att vi trots den skumma miljön! Lycka till!
  • MikNis

Jag trodde det var sköterskan som gav en hjälpade hand.... 

• Densi

När min kvinna och jag tittar på porr tillsammans och tar på oss själva, sedan så tittar vi på varandra istället för datorn. Det slutar alltid med att vi kysser varandra och avslutar med ett hett knull, det går inte att låta bli.

Men nu till TS fråga. Varför ska du hindra honom ? Älskar du honom inte, utan bara vill äga honom och kontrollera ? Alla har vi olika behov av sex i olika skeden av livet, vi är ju alla unika eller hur ? Om du har problem med att han runkar ragga upp en singelkompis till dig, du har säkert en i tankarna just nu.... Det finns inget som knyter honom mer till dig, för du har då gett honom den näst finaste presenten du kan ge (efter era barn). Om din kompis är något att ha kommer hon att bli dig ännu mer lojal och ni kan fördjupa den relationen.

det värsta du kan göra är att ge honom dåligt samvete för att han har naturliga behov, och det bästa sättet att visa din kärlek är att hjälpa honom.
    Du vet delad glädje är dubbel glädje, delad skuld är dubbel skuld alltså mår ni båda dåligt av att du reagerar som du gör, varför skulle du skriva denna tråden om du inte hade dåligt samvete för ditt agerande ?

• Anonym (IVFveteran)

Vi har gjort lite annorlunda :)
    Bett kliniken om en spermaburk, och tagit provet på rummet (har tagit en natt på vandrarhem el dyl innan ägguttag) då jag har eldat upp honom med en rejäl avsugning så fick han pricka burken i sista stund.
     Mycket roligare än det kala runkrummet.
     Proverna blev fina och rejäla också.

• Anonym (IVFveteran)

Att ta stimuleringen oralt har inte kontaminerat provet på något sätt, samtliga har varit prickfria.

Svar på tråden Runka till porr vid IVF?