tips på sånger
Hej ska ha vårt dop för lilltån den 8/11 och behöver lite tips på fina sånger som kan tänkas sjungas av kantorn emellan allt prat och psalmer. Har ni någon fin låt att dela med er av?
Hej ska ha vårt dop för lilltån den 8/11 och behöver lite tips på fina sånger som kan tänkas sjungas av kantorn emellan allt prat och psalmer. Har ni någon fin låt att dela med er av?
"Det vackraste" tycker jag om. Min kompis hade den på sitt äldsta barns dop. Jag och maken hade den på vårt bröllop.
Mina favoriter är "Du vet väl om att du är värdefull" och "Lilla sparvöga" av Marie Fredriksson
Välkommen hem med Sonja Aldén!! Fick mig att gråta hundra gånger om när sonen föddes :)
Kanske dum fråga,men kan man be kantorn sjunga en speciell sång?
Vi ska snart oxå ha dop o vid första kontakt med präst tipsade hon om att ngn skulle läsa dikt eller ngn av oss eller en släkting eller vän skulle kunna sjunga.
Hmm, vi är inte så duktiga på att sjunga..Kan man alltså be kantorn sjunga en vald visa??
Kanske dum fråga,men kan man be kantorn sjunga en speciell sång?
Vi ska snart oxå ha dop o vid första kontakt med präst tipsade hon om att ngn skulle läsa dikt eller ngn av oss eller en släkting eller vän skulle kunna sjunga.
Hmm, vi är inte så duktiga på att sjunga..Kan man alltså be kantorn sjunga en vald visa??
Ja det är väl deras jobb, men vid första kontakt med prästen så sa prästen att ngn av oss eller ngn vi känner kan sjunga om vi vill. Hon nämnde inte kantorn som alternativ...Men så läste jag i denna tråd överst att de skulle höra med kantorn.