• SandraS23

tips på sånger

Hej ska ha vårt dop för lilltån den 8/11 och behöver lite tips på fina sånger som kan tänkas sjungas av kantorn emellan allt prat och psalmer. Har ni någon fin låt att dela med er av?

• Svar på tråden tips på sånger
  • strojes

"Det vackraste" tycker jag om. Min kompis hade den på sitt äldsta barns dop. Jag och maken hade den på vårt bröllop.

• Regnbågsfärg
    SandraS23 skrev 2014-09-05 12:40:16 följande:

Hej ska ha vårt dop för lilltån den 8/11 och behöver lite tips på fina sånger som kan tänkas sjungas av kantorn emellan allt prat och psalmer. Har ni någon fin låt att dela med er av?

Vi hittade på dopguiden.se
  • Boel

Mina favoriter är "Du vet väl om att du är värdefull" och "Lilla sparvöga" av Marie Fredriksson

• Joo3221414

Välkommen hem med Sonja Aldén!! Fick mig att gråta hundra gånger om när sonen föddes :)

• linn74

Kanske dum fråga,men kan man be kantorn sjunga en speciell sång?
    Vi ska snart oxå ha dop o vid första kontakt med präst tipsade hon om att ngn skulle läsa dikt eller ngn av oss eller en släkting eller vän skulle kunna sjunga.
    Hmm, vi är inte så duktiga på att sjunga..Kan man alltså be kantorn sjunga en vald visa??

• SandraS23
    linn74 skrev 2014-09-08 13:09:42 följande:

Kanske dum fråga,men kan man be kantorn sjunga en speciell sång?
    Vi ska snart oxå ha dop o vid första kontakt med präst tipsade hon om att ngn skulle läsa dikt eller ngn av oss eller en släkting eller vän skulle kunna sjunga.
    Hmm, vi är inte så duktiga på att sjunga..Kan man alltså be kantorn sjunga en vald visa??

Ja klart man måste kunna be kantorn på vår äldsta dotters dop så sjöng kantorn det är väl deras jobb samt spela piano eller instrument? fråga kan man alltid göra. 
  • linn74

Ja det är väl deras jobb, men vid första kontakt med prästen så sa prästen att ngn av oss eller ngn vi känner kan sjunga om vi vill. Hon nämnde inte kantorn som alternativ...Men så läste jag i denna tråd överst att de skulle höra med kantorn.

Svar på tråden tips på sånger