• Anonym (Mår psykiskt illa)

Med i teater/filmbranschen - Blev misshandlad och fick åka till vårdcentralen och sy i västra sidan av pannan.

Hur mycket kan det påverka i filmvärlden att man har i ansiktet?

Jag kan tänka mig att om man skall spela en drama film, så kan det ge stora betydelser att en av karaktärerna har ärr på pannan, folk kan ju exempelvis fråga sig själva va fan man har det för.

Eller vad tror ni?
    Jag börjar tänka på detta oerhörd mycket nu. I början var faktiskt mer okej. Men nu börjar jag tänka mer djupare och tänk om det är här som min karriär slutar, eller blir förstörd, svårare att få jobb. . .

Jag mår otroligt illa av ångest.

Hjälp. . .

Snälla, jag vet inte vad jag skall ta mig till.

• Svar på tråden Med i teater/filmbranschen - Blev misshandlad och fick åka till vårdcentralen och sy i västra sidan av pannan.
  • Anonym (rgwh)

Ditt psykiska måender är större riskfaktor än ett ärr i pannan. Finns massor av skådespelare med ärr. Går utmärkt att sminka över i de flesta fall om man vill det.

• Fia 28

Tänk på Harrison Ford. De skrev ju tom in hans ärr i handlingen i Indiana Jones.
    Nu kan du ju inte jämföras med honom, men ändå.

• Påven Johanna

Är du skådespelare eller när du bara en from förhoppning om att bli?

• Anonym (Mår psykiskt illa)
    Påven Johanna skrev 2014-09-03 12:52:24 följande:

Är du skådespelare eller när du bara en from förhoppning om att bli?

Nja, kanske inte är helt inne i karriären. Men jag studerat ett par år, och under min resa har jag byggt upp kontakter, som sedan kontaktat mig för att arbeta. Det var såklart innan misshandeln.

Så lite då och då, kan det hända att jag gör små projekt. Både i teaterscenen och film. Har dock endast gjort en kortfilm och för inte så länge sedan gjorde jag pilotfilm som hör till en långfilm som skall arbetas nästa år.

Har dock inte gjort super stora saker. Det har blivit för det mesta del på teaterscenen som sagt.

Och jag studerar idag, och det är inte varje dag som jag arbetar. Just för tillfället så studerar jag en hel del.

Men hur blir det i framtida projekt som jag skall arbeta i? Det är det som skrämmer mig. Jag vet ännu inte hur ärret kommer att se ut. Men detta gjort att jag har mått så pass dåligt att jag har vänta mig till skolans kurator. Där hen talade om att ärret blir mer och mer osynligt med tiden. Och kanske några månader så kommer det inte se så märkligt som man kanske trodde innan.

Är det sant kära användare? :(

Jag vet inte hur många stygn det var. Men tror set var åtta stygn. Och det var rätt djupt.
  • Anonym (Kim)

Ärr bleknar med tiden det är därför som man inte kan få ersättning för vanprydande ärr från försäkringsbolagen innan det har gått ett år eftersom man innan dess inte vet hur mycket som kommer att synas av ärret. Vissa bolag har till och med en tvåårsgräns. Så förhoppngsvis kommer ditt ärr att blekna.

• Anonym (.)

Jag tvivlar på att det skulle göra någonsomhelst skillnad för dina möjligheter på teatern.
    Filmvärlden är nog ganska ouppnåelig ändå, tyvärr.

Svar på tråden Med i teater/filmbranschen - Blev misshandlad och fick åka till vårdcentralen och sy i västra sidan av pannan.