Vad är erat favorit bröd?
Här är vårat knäckebröd.
Vi äter bara knäcke bröd och har gjort det sen de var små.
Minnes ej när vi köpte mjukt senat var nog i alla fall 15år sen.
Minsta s favorit är delikatess knäcke från wasa
Här är vårat knäckebröd.
Vi äter bara knäcke bröd och har gjort det sen de var små.
Minnes ej när vi köpte mjukt senat var nog i alla fall 15år sen.
Minsta s favorit är delikatess knäcke från wasa
Jag tycker inte om bröd som kletar sig i magen.
Jag gör ett eget knäckebröd på frön, havssalt och kokosfett. Det bröder är min favorit!
Jag älskar vitt fluffigt bröd, nybakad grekisk limpa, pizzakanter...sånt där jag inte äter längre eftersom jag äter enligt lchf.
Fullkomligt älskar nybakt vitt bröd från konditoriet, dock får det bara bli någon gång ibland då min mage blir galen annars.
Till vardags är knäckebröd favorit även här, oftast med leverpastej.
Helst hembakt, typ morotsbröd. Favvon bland köpt bröd är närbageriets himmelska(iofs "hembakt" det också) kavring. Favvo bland fabriksgjort är knäckebrödet "sport" och Valjegrova.
Hembakat bröd, baka bröd rätt ofta. Några favoriter är bondbröd, valnötsbröd, surdegsbröd, sirapsbröd, scones. Bagels och polarbröd är favoriter bland köpebröd.
Min favorit bland knäckebröd är vallmoknäckebröd med vanilj, bakar alltid det vid jul och ge bort till släkten.
Recept? :)
Mitt favourit bröd är i stort sett alla bröd som är nybakade och ljumna så smöret precis smälter lite..
:)
Recept? :)
Receptet kan jag lämna ut, men inte tekniken på hur man får till smeten och självaste brödet.
Dock är detta bröd unikt i sitt slag, då det har en ingrediens som får igång tarmarna och rensar ur tarmarna varje morgon.
Mer säger jag inte. Hihi. Jag är väldigt glad över att ha kommit på detta recept.
Jag googlade också på frö-bröd. Det var så jag kom på mitt unika recept som nu alltså köps av ett relativt välkänd bageri i Sverige.
Det ni finner på google är inte i närheten av detta. Då hade något bageri redan anammat något av dessa recept. Och det är det ingen som gjort - förns nu.
Nej, jag har ett avtal med företaget som ska köpa mitt recept. Det är ett lagbrott att ge ut receptet då.
De ska liksom "köpa patentet", kan man säga.
Favoritbröd:
Challah
Grahamsbullar
Stekpannebröd
Rågkakor (sånna där stora runda med hål i)
Nåt mer som jag tappade borti hastigheten för att jag blev hungrig