• Muliin

IVF september-oktober 2014

Hej! Tänkte försöka mig på att skapa en tråd för oss som ska börja med hormonsprutor september -14 och framåt för att senare genomgå IVF.

Jag och min sambo har varit tillsammans i nästa 6 år. Jag är 28 och han 25 år. Vi har försökt att få barn i ca 3 år tid men tyvärr inget resultat. Jag har aldrig varit gravid heller och han har aldrig gjort nån gravid.

I April 2014 sökte vi hjälp på Charlottamottagningen i Karlstad. Vi fick båda två lämna prover, jag fick ta blodprov på 5:e mensdagen och han fick lämna spermaprov.
    Sedan fick jag prova med pergotime 2 omgångar men gav inget resultat det heller.

I slutet på augusti ringde dom ifrån CSK och frågade om vi kunde komma på information om IVF. När vi väl va där för info om IVF trodde vi att vi skulle få mer hjälpmedel innan man skulle få göra IVF, men så funkade det tydligen inte utan där var det rätt in i IVF "världen". Så allt har gått väldigt fort!

Nu väntar jag bara på att jag ska få mens igen, sedan få börja med sprutorna osv.

Ska även tillägga att varken jag eller min sambo har något fel som t ex PCO eller något sådant utan att det " tar" sig bara inte för oss.

Hoppas det finns nån därute med samma "problem" som man kan följa.

????

• Svar på tråden IVF september-oktober 2014
  • smenskelling
    Muliin skrev 2014-12-25 11:18:47 följande:

Jag måste fråga en sak.

Jag hade ägglossning den 3/12 och fick en tid för insättning den 8/12 (5dagars odlad blastocyst). Testdag 21/12 som visade positivt. Jag ringde min klinik och meddelade att jag fick positivt. Jag frågade även vilken vecka jag var i och då sa hon att jag va i 4+5, vilket blir v.5 va? Stämmer allt detta? Man lägger till två veckor sa hon. Igår gick jag in i v.6 (5+0). Det känns så himla långt på kort tid :)

Hmmm... Jag hade Äp 2/12 och insättning 7/12 oxå med ett färskt blastocyst. Testdag 23/12 positivt. Då är jag oxå i V 6 ??? Trodde jag bara va i vecka 3 el nått.
  • dumdummast

När jag ringde till klinik så sa hon att man räknar två veckor bakåt från äggplocket. Vilket betyder att jag som hade äggplock den 3/12, räknar att senaste mensens första dag var 19/11 så jag är vecka 5+1 idag.

• dumdummast
    smenskelling skrev 2014-12-25 13:37:09 följande:

Hmmm... Jag hade Äp 2/12 och insättning 7/12 oxå med ett färskt blastocyst. Testdag 23/12 positivt. Då är jag oxå i V 6 ??? Trodde jag bara va i vecka 3 el nått.

Japp du borde vara 5+2 idag :-
  • GrukanGrace

Vårt senaste fjärde försök misslyckades. Går och väntar på blödning för att få tillbaka en bladtosyst då händer detta

• Muliin
    GrukanGrace skrev 2015-01-14 23:03:13 följande:

Vårt senaste fjärde försök misslyckades. Går och väntar på blödning för att få tillbaka en bladtosyst då händer detta

phpS6FkbJ29550.jpg

Stort grattis till er!! hoppas att det håller sig nu när ni har fixat detta själv! :)

Själv gick jag in i v. 9 igår och hoppas att veckorna går lite fortare framöver :)
  • mom2015

Men gu va häftigt att ni blev gravida på egen hand mellan två IVF. Det kan inte vara förra ivfen som tog lite tid på sig att fästa?

Hur som så är det härligt! Stort gratis! Har följts åt med er på andra trådar så detta var glada nyheter!

• mom2015

Vi kör vidare med syskonförsök i andra trådar... äggplock på tisdag. Hoppet är det sista som överger en men nu är det nog dags att inse att vi gjort manga forsook och att de inte blir något syskon. Så detta är nog sista försöket vi gör. Det känns iaf så. Känslomässigt, ekonomiskt och på läkarna....

• GrukanGrace

Vi fick missfall i v 6. Så nu är det snart dags att sätta tillbaka bår frysta bladtosyst på måndag. Det blir dag 7 efter öl. Eller 6,5 som de sa, de har inte öppet på söndagar.

Hoppas att det går bra, vill inte äventyra något. Någon här som vet?

• monn

Beklagar missfallet! Hoppas att det snart tar sig!

GrukanGrace skrev 2015-02-05 13:02:27 följande:

Vi fick missfall i v 6. Så nu är det snart dags att sätta tillbaka bår frysta bladtosyst på måndag. Det blir dag 7 efter öl. Eller 6,5 som de sa, de har inte öppet på söndagar.

Hoppas att det går bra, vill inte äventyra något. Någon här som vet?

• mom2012

Grukangrace det går nog bra dag 7. Är du osäker välj åf nästa ägglosning så ni får tillbaka dag 5 eller 6. Implantation sker dag7 men det är kanske ingen risk att det stör? Den hittar nog rätt o fästet :)

• GrukanGrace

Kan man få tillbaka dag 5?

mom2012 skrev 2015-02-05 22:26:14 följande:

Grukangrace det går nog bra dag 7. Är du osäker välj åf nästa ägglosning så ni får tillbaka dag 5 eller 6. Implantation sker dag7 men det är kanske ingen risk att det stör? Den hittar nog rätt o fästet :)

• GrukanGrace

Åh jag vet varken fram eller tillbaka. Pratade med kliniken Nordic IVF idag och frågade dem. Pia går i god för att måndag morgon (6,5 dag) fick utslag i söndags kl 6 skall fungera utmärkt. Så jag måste lita på dem. Och det gör jag, vill bara att det ska gå bra.

Kram

smenskelling skrev 2015-02-06 10:49:32 följande:

Ja man kan få tillbaka dag 5. Det fick vi är idag i vecka 12

Svar på tråden IVF september-oktober 2014