IVF september-oktober 2014
Hej! Tänkte försöka mig på att skapa en tråd för oss som ska börja med hormonsprutor september -14 och framåt för att senare genomgå IVF.
Jag och min sambo har varit tillsammans i nästa 6 år. Jag är 28 och han 25 år. Vi har försökt att få barn i ca 3 år tid men tyvärr inget resultat. Jag har aldrig varit gravid heller och han har aldrig gjort nån gravid.
I April 2014 sökte vi hjälp på Charlottamottagningen i Karlstad. Vi fick båda två lämna prover, jag fick ta blodprov på 5:e mensdagen och han fick lämna spermaprov.
Sedan fick jag prova med pergotime 2 omgångar men gav inget resultat det heller.
I slutet på augusti ringde dom ifrån CSK och frågade om vi kunde komma på information om IVF. När vi väl va där för info om IVF trodde vi att vi skulle få mer hjälpmedel innan man skulle få göra IVF, men så funkade det tydligen inte utan där var det rätt in i IVF "världen". Så allt har gått väldigt fort!
Nu väntar jag bara på att jag ska få mens igen, sedan få börja med sprutorna osv.
Ska även tillägga att varken jag eller min sambo har något fel som t ex PCO eller något sådant utan att det " tar" sig bara inte för oss.
Hoppas det finns nån därute med samma "problem" som man kan följa.
????