• woodridgeemprium

hur många gånger har ni fått pergotime?

Hej!

Hur många gånger har ni ätit pergotime? Jag har inte ätit det så många gånger med ägglossning. Hur många gånger borde man få äta innan ivf? Normalt sett får man ju ägglossning 12 gånger på ett år och jag kanske då har fått det 3 gånger, känns som att man slussas till ivf för fort?!

• Svar på tråden hur många gånger har ni fått pergotime?
  • Åsa 82

8 kurer. 2 ggr gravid men fick missfall. 3 ggr kombinerad pergotime + hormonsprutor och därefter 3 st fullständig IVF utan resultat.
    De kommer att göra en individuell bedömning hos dig beroende på hur du svarar på beh.

• woodridgeemprium
    Åsa 82 skrev 2014-08-29 09:51:14 följande:

8 kurer. 2 ggr gravid men fick missfall. 3 ggr kombinerad pergotime + hormonsprutor och därefter 3 st fullständig IVF utan resultat.
    De kommer att göra en individuell bedömning hos dig beroende på hur du svarar på beh.

Ok men var det svårt att få ut så många? Där jag bor känns det som att dom är så stränga med det. Dom säger bara några kurer sen ivf.
  • Matilda03

Jag har ätit ca 10 kurer pergotime med blandat resultat, ägglossning/överstimulering/ingen ägglossning. Blev inte gravid nån gång men blev sen det av mig själv.

• cassibassi

Tre kurer har jag ätit nu. Den tredje vet jag inte resultate på ännu, bim om två veckor. 
    Har det inte tagit denna gången heller ska jag kontakta min läkare för att se var vi ska fortsätta. Jag hoppas på att få kombinera pergotime med hormonspruta

• Queenxiter

Jag fick äta pergotime i 12 månader, inte ett enda lyckat försök. Sen blev det ivf med en graviditet på första försöket. Är i v12 nu :)

Hade nog fått ivf fortareoom jag legat på, men ville försöka själv ett tag efter spolning av äggledare och livmodern ungefär i mitten av året med pergotime.

• cassibassi
    Queenxiter skrev 2015-01-20 20:53:25 följande:

Jag fick äta pergotime i 12 månader, inte ett enda lyckat försök. Sen blev det ivf med en graviditet på första försöket. Är i v12 nu :)

Hade nog fått ivf fortareoom jag legat på, men ville försöka själv ett tag efter spolning av äggledare och livmodern ungefär i mitten av året med pergotime.

Hur ser förberedelserna ut för ivf? Väntetid och sådär. Vet du om väntetiden är baserad på ens ålder eller hur lång tid man försökt? Eller de följer en lista rakt av?

Jag är rätt inställd på att få göra ivf så har börjat fundera mycket på vad det egentligen innebär :)
  • Queenxiter
    cassibassi skrev 2015-01-20 20:57:11 följande:

Hur ser förberedelserna ut för ivf? Väntetid och sådär. Vet du om väntetiden är baserad på ens ålder eller hur lång tid man försökt? Eller de följer en lista rakt av?

Jag är rätt inställd på att få göra ivf så har börjat fundera mycket på vad det egentligen innebär :)

Hej, jag vet faktiskt inte vad det baseras på. Men man ska ha försökt i två år, vi hamnade på listan till IVF direkt när vi sökte hjälp och fick börja med pergotime. Vår läkare sa att hjälper pergotime så tar vi bort er från ivf. Är glad att hon gjorde så, för i början med pergotime trodde vi att de skulle gå lätt, men de uteblev. Gjorde ivf i Örebro och dom var så snälla, alla undersökningar gjordes i Karlstad.
  • Gweny

3 kurer först, som gav äl men ändå blev det inget. Sen fick jag remiss för ivf. Då det är lång väntetid, så fick jag utskrivet fler kurer, som jag kan prova med ifall jag ville...

Svar på tråden hur många gånger har ni fått pergotime?