Nya förskolan känns fel...
Min son på 17 månader har gått hos dagmamma över sommaren och vi trivdes Superbra med det, kändes så bra. Tyvärr har vår kommun tagit bort alla dagmammor och nu har det öppnat en ny förskola och i måndags började inskolningen. Och det känns så fel, har en klump i magen sen dag 1. Får ingen bra kontakt med personalen, de verkar inte försöka komma min son nära och få han trygg med dom. Idag var jag den enda föräldern där för de andra barnen i hans grupp går inskolningen tydligen bra för, då tänkte jag att nån ur personalen skulle fokusera mer på han men nej. Jag fick sitta ensam mest med honom och försöka få in han och leka med de andra, tex. lekte en ur personalen hela tiden med en treåring (min son är yngst i denna inskolningsgrupp) men säger inget till min lilla son som står bredvid, och det syns verkligen att han är osäker och otrygg... Mångra ggr har jag sett att min son tittar på personalen men de märker inte honom. Idag satt jag i stora rummet där de ska äta och personalen var i olika smårum och lekte med barn och min son gick i korridoren och tittade in i rummen, förväntade mig att personalen skulle säga "hej x, kom in och lek med oss" eller nåt liknande, men ingen reaktion så han kom tillbaka till mig igen.
Känner mig maktlös, det är väl personalens uppgift att försöka få han trygg med dom?
Märker att han är väldigt irriterad och ledsen sen han började där, det brukar han inte vara..
Vet inte vad jag ska göra! Idag också sa de att jag skulle gå till personalrummet och lämna han ensam, de hade inte förvarnat mig dagen innan som de sa på föräldramötet att de skulle göra. Min son grät och blev helt förtvivlad, det kändes så hemskt att lämna han en timme. När jag kom tillbaka sa hon att hon försökt ta hans snuttefilt från han men då hade han blivit ledsen! Blev helt chockad det är väl för fan klart han ska ha sin snuttefilt när jag gick iväg och han känner sig otrygg!?
Han har försökt gå över till andra avdelningen några ggr där har han kompisar från dagmamman sen tidigare och personalen verkar mycket snällare. I förrgår gick vi dit på slutet och lekte och personalen på vår avdelning märkte ingenting! Känns som en helt annan atmosfär där! Önskar att han fick gå där istället.. Funderar på att ringa förskolechefen men känner mig osäker det kanske blir bättre det har ju bara gått 4 dagar... vill inte tillbaka imorn, usch vad fel det känns! :( Vad skulle ni gjort??