• Memmis1

Vill skänka lite hopp till er som kämpar!

Hej alla kämpar!

Jag skall berätta min historia med ett lyckligt slut!

Ja de hela börja ju så klar med att jag och min sambo bestämde oss för att vi ville ha en liten, så vi kasta preventivmedlen och tänkte vi låter de bara komma.

Efter ca 1,5 år hade inget hänt så vi började med varannan dag metoden men inget hände på 3 mån och det var en väldigt på frestande metod. Så vi bytte strategi, vi börja tempa ganska så snart fick vi veta att det inte var en bra metod för att höjningen inte kommer fören efter ÄL och då är det ju försent!

Så vi satsa på kalender metoden och stickor och då upptäckte jag att i mellan åt var min mens oregelbunden.
    Vilket den inte varit tidigare utan min cykel ändrats på grund av stress.

Men vi kämpa på i 9 månader till inget resultat.
    Vänner och släktingar blev gravida och fick barn och hatet börja växa i mig.
    Jag kunde inte glädjas åt andra. Jag grät å skrek när ja kom hem efter att ha hört att andra var havande.
    Ibland flera dar i rad å bättre blev det inte när månaderna gick å inget plus kom.

Hur som helst så lärde jag känna min kropp ganska bra under månaderna som gick, och kände då när ÄL var på gång å sedan kom ÄL flytningar dessa hade jag dock inte varje månad.
    Efter att sedan kämpat i den riktiga baby verkstaden ca 2,5 år sökte vi hjälp.

Vi fick en tid ganska så snabbt till fertilitets kliniken efter att berättat vår historia.
    Har för mig att de bara tog 3 veckor.
    Nå väl utredningen tog fart i Januari 2014 och på två månader var det klart, inget fel hittades på oss.
    De sista vi gjorde en spolning så vi pippa på 3 mån till inget resultat.
    Ja kände att detta kommer aldrig att gå så ja sa till min sambo att jag vill inte mer, jag mådde skit och min kropp hade spelat mig spratt många gånger men nu hade den fått nog och sa ifrån på alla sätt å viss vid några till fällen vänta ja på mens i 40-60 dagar och jag var full av stress utslag på hela kroppen.

Det tog ca 3 mån att släppa taget om bebis, helt borta var tankarna inte men försökte verkligen att släppa tagen och ja sluta va inne på FL.

Så under denna sommaren (2014) slappnade jag av så gott jag kunde och försökte må bra å göra roliga saker.

Smack sa de å så var jag plötsligt GRAVID!
    Jag kunde inte tro mina ögon lyckan var enorm!
    Tårarna spruta och jag skaka i en timma efteråt.

Jag har inte fått med allt men totalt sett försökte vi med barn i 5 år!

Ge inte upp hoppet alla där ute, jag håller tummar och tår för er.
    Försök att vara glada och må bra de hjälpte mig!
    Någon gång skall lyckan nå er med!Hjärta

• Svar på tråden Vill skänka lite hopp till er som kämpar!
  • Jag är bara jag

Skulle detta vara peppande? Att fortsätta sprida myten om avslappning,sluta tänka och sån skit. Du råkade bli gravid nu för att förhållandena var de rätta. Det hade absolut INGET med ditt psyke att göra! Alla som inte är sterila kan rent teoretiskt bli spontant gravida till slut. det är när man sammankopplar den slumpen med "sluta tänka"  (som för övrigt inte är möjligt),adoption,köpa hund,åka utomlands och annat som det blir fel.

Jag var inte alls stressad i början,jag var social,glad och lycklig,men likafullt blev jag inte gravid. Jag vet andra som varit stressade och deppade till max och blvit gravida,det hänger inte ihop.

Det är jättekul att du lyckats och jag tar åt mig av din lyckönskan,men inte dravlet om avslappningen.

• Memmis1
    Jag är bara jag skrev 2014-08-26 14:13:06 följande:

Skulle detta vara peppande? Att fortsätta sprida myten om avslappning,sluta tänka och sån skit. Du råkade bli gravid nu för att förhållandena var de rätta. Det hade absolut INGET med ditt psyke att göra! Alla som inte är sterila kan rent teoretiskt bli spontant gravida till slut. det är när man sammankopplar den slumpen med "sluta tänka"  (som för övrigt inte är möjligt),adoption,köpa hund,åka utomlands och annat som det blir fel.

Jag var inte alls stressad i början,jag var social,glad och lycklig,men likafullt blev jag inte gravid. Jag vet andra som varit stressade och deppade till max och blvit gravida,det hänger inte ihop.

Det är jättekul att du lyckats och jag tar åt mig av din lyckönskan,men inte dravlet om avslappningen.

Jag säger inte att de hjälper alla men de hjälpte mig, och de kan hjälpa andra.
    Min doktor på min klinik sa att välmåendet spelar stor roll om man blir gravid eller inte. meningen var egentligen att vi skulle gjort IVF men jag ville ta en paus för jag var helt utbränd på detta.

Och ag var inte heller deppig första 1,5 året för de läste man över allt att för en del tar det tid, men är men frisk och i 20års åldern är de inte vanligt att att inte bli gravid på 5 år.
    Jag lyckades inte fören jag släppte taget och började bi människa igen i alla fall.
  • isabellab

Grattis!

Och huruvida teorin stämmer vetenskapligt eller ej är skitsamma, det funkade för oss också. När jag väl släppte det och visste att nu får vi snart hjälp via ivf så kom plusset direkt,

Memmis1 skrev 2014-08-26 14:28:42 följande:

Jag säger inte att de hjälper alla men de hjälpte mig, och de kan hjälpa andra.

Min doktor på min klinik sa att välmåendet spelar stor roll om man blir gravid eller inte. meningen var egentligen att vi skulle gjort IVF men jag ville ta en paus för jag var helt utbränd på detta.

Och ag var inte heller deppig första 1,5 året för de läste man över allt att för en del tar det tid, men är men frisk och i 20års åldern är de inte vanligt att att inte bli gravid på 5 år.

Jag lyckades inte fören jag släppte taget och började bi människa igen i alla fall.

• Snowgirl

Tänk så olika det kan vara. Jag plussade när jag var som mest ledsen och frustrerad och bara hade en enda sak i skallen. Två gånger dessutom. Lite stress hjälpte tydligen mig.

Svar på tråden Vill skänka lite hopp till er som kämpar!