150kg + och PCOS, börjat med LCHF, vill bli GRAVID!!!
Jag skulle vara jättetacksam om någon ville ge mig lite hopp och motivation. Många i min situation skulle nog se min situation som nästan hopplös och ge upp innan dom ens hade börjat.
Hoppas jag är i rätt forum då min situation skulle passa in i många forum.
Jag är 34 år och vill ha barn. Har inga barn sedan tidigare men har ett 4,5år långvarigt förhållande. Jag är egentligen klassad som fet, men jag avskyr ordet och kallar mig hellre för kraftigt överviktig. Jag väger på tok för mycket och har varit överviktig hela mitt liv sen barndomen. Vet inte exakt vad jag väger men har för mig att vågen för något år sedan stod på hemska 155-160kg . Jag har PCOS som jag fick konstaterat för något år sedan i samband med min otroligt långdragna och oregelbundna mens. Om övervikten beror på PCOSen eller om PCOSen beror på övervikten är ju svårt att säga.
Jag och sambon har försökt att bli gravida länge nu, ca 1,5år utan framgång. Jag kastade mina minipiller Cerazette och MiniPe efter 8års konstant användning och då tog det 5mån innan mensen kom igång. Därefter har blödningarna varit flera veckor långa och cyklerna har landat på mellan 40-70 dagar långa. Det har ju därmed varit näst intill omöjligt att hitta någon slags ägglossning (om jag nu har någon) med hjälp av äl-tester. Dock förjar jag alltid småblöda 14-15dagar före mensen och ända fram till mensen, så misstänker att detta kan vara i samband med ev. ägglossning, då jag sett ett mönster. Det tog mig lång tid att hitta detta mönster och inser nu att vi under de här nästan 2 åren nästan aldrig har lyckats pricka in vårt "mys" i samband med ev. äl. Jag har de senaste månaderna fått kraftig stegring på äl-tester kring förväntad äl (dock inte lika starkt som kontrollstrecket) men mycket starkare än vad jag får under resten av cykeln. Jag har gjort otaliga äl-tester som ni förstår av min situation.
Jag har nu börjat med att äta LCHF, kontaktat VC för att träffa läkare. Vill väga mig, ta blodtryck, kolla blodtryck, blodfetter och diskutera Metformin samt bli remitterad till en dietist för att få råd och stöd. Den här gången är jag beslutsam att lyckas gå ner i vikt. Det som är svårt är att jag är vegetarian sedan 25år (äter ej fisk/skaldjur) och har svårt för ägg... detta i kombination med LCHF. Jag har väldigt sockersug och älskar kolhydrater i form av pizza, kinamat, chips, choklad och cola mm. Detta har jag som sagt att kämpa med, men denna gången är jag fast beslutsam om att lyckas. Jag har inget fel på sköldkörteln vad jag känner till.
Jag VILL HA BARN, helst NUUU, då den biologiska klockan tickar och jag har en sambo som älskar barn.
Snälla, ge mig hopp och några positiva kommentarer och seriös kritik på detta!!!!!!
Love to you all!!!