Hur går vi vidare?
Hej. Behöver råd.
Vår 2,5åring (han fyller 3 i november) har sen i våras varit blöjfri hemma inne, när han gått naken på underkroppen. I princip inga olyckor alls, o han känner själv när han måste gå på pottan.
I somras började vi med kalsonger och körde på med målet att inte ha blöjor på förskolan när han började igen efter sommaren.
Lite olyckor i kalsongerna, några droppar innan han regerat på att han måste till pottan varje dag hemma.
Tillbaka på förskolan känns det som om det inte alls gå så bra som vi trodde. Vissa dagar bättre och andra dagar har vi med oss massor med kissliga kalsonger och byxor hem.
Nu har vi testat i tre veckor och det känns inte som det blir bättre. Förskollärarna tycker inte att det är några problem, alltså, de kör på om vi tycker det..
Nu mina frågor. Är vi för tidigt ute? Bör vi låta honom gå tillbaka till blöja på förskolan igen? Sätter vi för stor press på honom? Jag tycker ju lite synd om honom att kissa ner sig flera gånger om dagen, samtidigt som han är så himla duktig hemma och känner själv när han måste gå.
Jag vet det där om att de ofta inte har tid att känna efter på föris, men ja, hur går vi vidare då?
Tacksam för alla tips och åsikter, så länge de presenteras på ett trevligt sätt :)