• kma

Min katt ska bo hos mina föräldrar en månad, kommer katten glömma bort mig?

Imorgon ska jag åka ifrån min älskade katt i en hel månad! Hon ska bo hos mamma och pappa av lite olika anledningar som har hänt.

Jag kanske eventuellt kan åka till mina föräldrar och hälsa på om två veckor igen. Bara några dagar men är ej säker än. Men frågan är: kommer min katt glömma bort mig? Eller kommer hon känna igen min lukt på en gång när vi återförenas igen i september?

Någon som kan nåt om detta? Jag har hört olika att katter glömmer på bara några dagar och andra säger att katter har bra minne?

Har bara haft min katt i 3 månader men älskar katten mer än livet självt. Kommer bli en lång månad :(

• Svar på tråden Min katt ska bo hos mina föräldrar en månad, kommer katten glömma bort mig?
  • kma

Glömde säga att katten och jag har en väldigt stark och bra relation! Hon ska tex alltid ligga tättintill mig varje kväll när vi ska sova och följer mig vart jag än går. Hon är inte alls lika mån om min sambo.

• T W

Vår katt var visserligen väldigt gammal när vi lämnade bort henne i nästan 2 månader men hon hade inga problem alls att komma ihåg oss när vi kom hem:)

• kma
    T W skrev 2014-08-23 00:28:40 följande:

Vår katt var visserligen väldigt gammal när vi lämnade bort henne i nästan 2 månader men hon hade inga problem alls att komma ihåg oss när vi kom hem:)

Åh vad bra! Var ni också oroliga att hon skulle gömma er? Märkte du att hon kände igen er? Blev hon glad? :)
  • annaba

Nej, katten glömmer inte. Mina 3 älsklingar bodde hos mamma och pappa i lite mer än 3 månader när jag var med maken i hans hemland medan vi väntade på UT.

De var lite avvaktande precis när jag kom tillbaka, men efter någon timme hade jag alla 3 i knät igen precis som vanligt.

• Daniiielle

Vår katt bodde hos mina föräldrar i en månad då våran dotter föddes för tidigt och vi fick ligga på sjukhus och det var inga problem alls när vi kom hem och kunde hämta honom. Han kände igen sig direkt och betedde sig som vanligt, dvs ville ligga nära mig hela tiden :)

Svar på tråden Min katt ska bo hos mina föräldrar en månad, kommer katten glömma bort mig?