• Nerd

Bf Oktober - November, ska vi följas åt?

Jag har bf för vårat första barn 22 oktober och börjar redan bli otålig! :) 
    Någon med bf okt-nov som vill följas åt den sista tiden?

• Svar på tråden Bf Oktober - November, ska vi följas åt?
  • jamieblue
    Nerd skrev 2014-10-31 10:12:26 följande:

Hallå allihopa!!

Nu är min lilla tjej här! :) hon kom natten mellan mån och tis. Som en liten raket!

Kom in till förlossningen vid 20 och var öppen 4 cm. Sen sa det pang och strax efter 1 var hon född! Allt gick så snabbt att jag bara han med en morfinspruta som smärtlindring... Fattar inte hur det gick till! 

Kom hem från bb igår. Lite kaotiskt här hemma just nu!

Vi mår iaf bra men jääklar vad ont jag har i brösten.. :(

Jag känner så med dig Anencefail! Men var inte orolig att du inte har en "födarkropp" bara för att värkarna är så här. Allt kommer säkert att gå jättebra och nu är det inte många dagar kvar! Unna dig massa gott att äta om du känner för det. Det behöver man!

Åh, grattis! Våra bebisar är födda nästan samtidigt, min tjej föddes vid sjutiden i måndags den 27. Tio dagar över tiden. Var glad att din gick snabbt, jag hade en ganska lång och inte alls särskilt positiv upplevelse av min förlossning som jag tror kommer ta ett tag att processa.

Men nu känns det underbart att hon är här. Håller dock fullständigt med om att brösten INTE känns fullt lika underbara! Usch!
  • Anencefali

Grattis till er båda!! Skrattande

Det är väl lustigt..? I torsdags satt jag i soffan och beklagade mig till mamma som kommit för att storhandla lite, hon frågade hur det kändes och jag sa det att jag kände inte ett skvatt, alla värkar hade stannat av och det blir garanterat igångsättning 6/11. När hon åkte vid 16 gick det sista(?) av slemproppen. Jag gick och lade mig för att vila, när jag vaknade 18.30 hade jag en blödning!!
    19.30 kom första värken, och vid 20 var de regelbundna var femte minut.
    Vi gick och lade oss för att försöka få lite sömn, men vid 00.40 ungefär blev jag tvungen att väcka min man igen, och vid 3 for vi in till förlossningen.
    15.45 kom krystvärkarna, men han behövde komma längre ner i kanalen om jag förstått det rätt, så 17.02 kom Evald ut! På Allhelgonaafton!

• Anonym (En till)

Fick oxå min bebbe i Tisdags!

• Nerd

Grattis till alla bebisar!
    Vad skönt för dig Anencefail att du slapp vänta på igångsättningen! :D hurra
    Hur mår ni allihop?
    Börjar nån få kläm på hur er bebis funkar?
    Jag tycker i ärlighetens namn att det är rättså tufft.. :/
    Har ju förstås ingen rutin än så allt är upp och ner och jag har noll tid för något annat än amma, trösta, byta, tvätta.. Får jag tid över så måste katterna få lite uppmärksamhet eller så måste jag ta igen sömn..
    min man är väldigt delaktig så det är ju underbart men jäklar vad slitigt det äär.
    trodde inte det skulle vara en dans på rosor första tiden men hu..
    är så hormonell och gråtig.. 
    blir förhoppningsvis bättre med tiden.

• jamieblue
    Nerd skrev 2014-11-03 11:03:20 följande:

Vad skönt för dig Anencefail att du slapp vänta på igångsättningen! :D hurra

Hur mår ni allihop?

Börjar nån få kläm på hur er bebis funkar?

Jag tycker i ärlighetens namn att det är rättså tufft.. :/

Har ju förstås ingen rutin än så allt är upp och ner och jag har noll tid för något annat än amma, trösta, byta, tvätta.. Får jag tid över så måste katterna få lite uppmärksamhet eller så måste jag ta igen sömn..

min man är väldigt delaktig så det är ju underbart men jäklar vad slitigt det äär.

trodde inte det skulle vara en dans på rosor första tiden men hu..

är så hormonell och gråtig.. 

blir förhoppningsvis bättre med tiden.

Nerd, jag känner igen mig väldigt mycket. Jag har definitivt baby blues och gråter varje kväll sen vi kom hem från BB. Jag tänker bara på döden, katastrofer och allt hemskt som kan hända mitt barn. Det är faktiskt riktigt riktigt jobbigt. Som tur är känns det bättre på dagarna, t.o.m. nätterna, men just kvällstid är hemsk! Just nu väntar jag bara på att gråtfesten ska börja...

Vi är också helt rutinlösa, jag vet inte ens om det går att få till en hyfsad dygnsrytm på en enveckas baby? Men om det går vill jag gärna veta hur :D
  • Myc

Grattis till alla bebisar! Jag har idag gått två dagar över tiden så det är bara att vänta och vänta nu...

Jag minns verkligen den första tiden och kan trösta er alla som tycker allt känns uppochner att det är precis som det ska vara och det blir bättre! Håll ut, följ med bebisens dygnsrytm och sov när de sover och ta all hjälp ni kan få. Första 2-3 månaderna är tuffa men det går ÖVER!

Fokusera på er själva och bebisen, mat och sömn och försök att bara vara i nuet. Njut av den lilla, för fortare än fortast kan de plötsligt sitta själva och sen börjar de skolan. Typ.

• Nerd

Skönt att jag inte är ensam i mitt depp även om det vore bättre om fler var glada! 

Jamieblue - jag är också ledsen på kvällarna! och lite eftermiddagarna.
    jag känner mig som när man var liten och skulle sova borta och fick hemlängtan.. precis den otrygghetskänslan i magen,, jättekonstigt..
    känner att jag ibland för några timmar skulle vilja ha mitt gamla liv tillbaka. men skulle inte byta bort bebisen för allt i världen även om inte de superstarka känslorna infunnit sig än. känns alldeles tabu att skriva detta!

myc- skönt att veta att det tar tid innan det går över. är det samma sak när man får barn nummer två eller är det bara med ettan man blir så här? du får rapportera sen ;) hoppas att du inte behöver gå över allt för länge.

well well.. imorgon kommer bvc-sköterskan på hembesök hit. ska bli intressant att se om lillan har växt.
    ska passa på att fråga massa praktiskt om bebisen.  
  • Myc

Babyblues går över men de där hemska tankarna som kan komma att man vill ha sitt liv tillbaka det kan jag nog fortfarande känna med min 6 och 8 åring!

Att bli förälder är och kommer att förbli omtumlande för resten av livet! Välkommen i mammaklubben

Nerd skrev 2014-11-03 18:32:52 följande:

Skönt att jag inte är ensam i mitt depp även om det vore bättre om fler var glada! 

jag känner mig som när man var liten och skulle sova borta och fick hemlängtan.. precis den otrygghetskänslan i magen,, jättekonstigt..

känner att jag ibland för några timmar skulle vilja ha mitt gamla liv tillbaka. men skulle inte byta bort bebisen för allt i världen även om inte de superstarka känslorna infunnit sig än. känns alldeles tabu att skriva detta!

myc- skönt att veta att det tar tid innan det går över. är det samma sak när man får barn nummer två eller är det bara med ettan man blir så här? du får rapportera sen ;) hoppas att du inte behöver gå över allt för länge.

well well.. imorgon kommer bvc-sköterskan på hembesök hit. ska bli intressant att se om lillan har växt.

• flambards

Min bebis kom i söndags morse, han är helt fantastisk. Mäktig känsla det här, att bli förälder.

• jamieblue
    Nerd skrev 2014-11-03 18:32:52 följande:

Hur är läget? Fortfarande deppigt? Min baby blues håller i sig men den har ändrat karaktär litegrann så jag hoppas det betyder att den är på väg att släppa. Fy vilken igenkänning jag fick när du beskrev det som otyrgghetskänslan när man var liten.

Vad hände när BVC kom? Vår sköterska kommer i morgon. Vi ska även hinna med familjerätten och 40-årskalas under morgondagen, känns som en mardrömsnatt i mitt nuvarande mentala tillstånd. Oh well.

Tack för uppmuntrande ord Myc :)
  • Nerd
    flambards skrev 2014-11-05 23:19:08 följande:

Min bebis kom i söndags morse, han är helt fantastisk. Mäktig känsla det här, att bli förälder.

grattis vad roligt! :) 
    jamieblue skrev 2014-11-06 10:32:13 följande:
    Hur är läget? Fortfarande deppigt? Min baby blues håller i sig men den har ändrat karaktär litegrann så jag hoppas det betyder att den är på väg att släppa. Fy vilken igenkänning jag fick när du beskrev det som otyrgghetskänslan när man var liten.

Vad hände när BVC kom? Vår sköterska kommer i morgon. Vi ska även hinna med familjerätten och 40-årskalas under morgondagen, känns som en mardrömsnatt i mitt nuvarande mentala tillstånd. Oh well.

Tack för uppmuntrande ord Myc :)
    ja fortfarande deppig men som du skriver har mitt också ändrat karaktär. inte så ångestfyllt som det varit innan. intressant att vi verkar känna väldigt lika. hoppas vi blir gladare snart!

bvc-sköterskan tog lite uppgifter om oss, lämnade lite broschyrer om amning mm. vi pratade om hur vi har det och hur det funkar med bebisen. sen vägde och kollade hon lite på lilltjejen.
    skönt att slippa åka till vc så tidigt efter förlossningen. ska dock dit på ons och sen är det varje vecka. puh! 
    lycka till med din fullspäckade dag! :)
Svar på tråden Bf Oktober - November, ska vi följas åt?