• Ripasso

Kostnad för blodprover FSH/ LH?

Vad har ni fått betala för blodprover FSH/LH? Jag var iväg till Sophiahemmet idag för att ta dessa prover och fick en smärre chock när jag fick betala 1069 kr för detta. Har inte för mig att jag gjorde det sist, för ca 1 år sen...  

• Svar på tråden Kostnad för blodprover FSH/ LH?
  • Ripasso
    Korpen skrev 2014-08-20 10:36:43 följande:

Oj, vad dyrt? Är du där som privatpatient?

Ja, nu. Dom hade tydligen förut Landstingsavtal (när dom hette Andrologmottagningen) men inte längre.
    Och själva mottagningen finns inte kvar där heller längre utan heter nu Fertilitetplus och ligger på Akademikliniken. Det hade jag ingen som helst info om när jag kontaktade dom i våras igen.
  • Långbenopluto
    Ripasso skrev 2014-08-20 10:46:21 följande:
    Ja, nu. Dom hade tydligen förut Landstingsavtal (när dom hette Andrologmottagningen) men inte längre.
    Och själva mottagningen finns inte kvar där heller längre utan heter nu Fertilitetplus och ligger på Akademikliniken. Det hade jag ingen som helst info om när jag kontaktade dom i våras igen.
    Då kommer det bli väldigt dyrt för er....
  • Ripasso

350 kr för ultraljud hos en privatläkare (istället för 750 kr på Sophiahemmet) och sen 1500 kr för insemination. Är det dyrt?

• Långbenopluto
    Ripasso skrev 2014-08-20 11:19:52 följande:

350 kr för ultraljud hos en privatläkare (istället för 750 kr på Sophiahemmet) och sen 1500 kr för insemination. Är det dyrt?

Jag tycker det.... men har ni råd så är det jättebra.
  • Sophan

Kan man inte göra såna test enkelt på vårdcentralen? Kostar 160 spänn där jag bor...

• Ripasso
    Korpen skrev 2014-08-20 11:24:22 följande:
    Jag tycker det.... men har ni råd så är det jättebra.
    Jag vet ju inte vart man annars ska vända sig, vet du? När man är 44 år och vill ha barn med hjälp av behandling och insemination?
  • Ripasso
    Sophan skrev 2014-08-20 11:27:16 följande:

Kan man inte göra såna test enkelt på vårdcentralen? Kostar 160 spänn där jag bor...

Måste inte nån dr ha skrivit remiss för blodprov? Man kan väl inte gå in på en vc och be om dessa prover? Jag vet inte Rynkar på näsan
Svar på tråden Kostnad för blodprover FSH/ LH?