• annorledes

otrohet

Jag upptäckte att min sambo varit otrogen. Det är det värsta som just nu roterar runt i mitt huvud. Det är nu 4dagar sedan jag skulle låna hans telefon o ta fram ett telefonnummer, helt plötsligt så är där en konversation med en annan man, hur jag vet det? Det var massa bilder på hans kön. Jag vill inte tro att min stora kärlek är homosexuell för jag vill inte ge upp vårat liv. Bi är okej, eller allt är okej bara det att kärleken måste ju vara besvarad. Det är där jag nu får min panik. Finns det fler som klarat att fortsätta och komma över känslan av att jag kan inte ge han det han tydligen behöver. Om han nu är bi kan han nöja sig med att ha en kvinnokropp. Å veta om det räcker med en kropp är nått som han måste fixa i vilket fall. Men just nu känns min kropp dålig och otillräcklig. Hur gör man? Hur vet man? Hur orkar man? Snälla rara någon, hjälp!!

• Svar på tråden otrohet
  • Anonym (.)

Problemet är ju inte att han är gay utan det är ju att han varit otrogen?!

• annorledes

Ja, fast hur vet man om man är gay då? Jag undrar nog mest om nån fler varit med om samma sak, hur gör man för att orka stanna. Hur får jag han att ta reda på vad han egentligen ä.

• LillaVanilla

Svår situation. Inte lätt att inse att ens kärlek är otrogen. Jag förstår oxå att din oro att han kanske är gay blandas in här. Är så fallet kan du ju inte vinna honom.
    Jag är tråkig, men jag tycker du ska prata med honom. Säg att du såg detta smset och vill veta vad som hänt och varför... Har din sambo skickat bilder på sig oxå? Hur har han svarat på smsen?

• annorledes

Inte alls tråkigt svar, vet att är han gay så är det kört. Konfronterade direkt jag såg dom. Å de svåraste är att han inte vet själv å är både äcklad o ångerfull. Tycker så synd om han på de sättet att han inte vet o äcklas av sig själv. Men att han varit otrogen är det som han måste stå till svars för. Han svarar så lite som möjligt å kräks jätte mycket. Kan man komma på å få ett intrese när man är 47 år eller har han gjort det förrut? Om vi kan bli hel o han kommer på vad han är, hur länge tar det att jag vet att min kropp räcker till. Hade det varit en tjej så hade jag kanske kunnat tävla men mot en karl är helt omöjligt rent fysiskt.

• Anders 386

Har ni ett bra samliv är det väl troligt att han är bisexuell, inte gay. Jag har själv under årens lopp fantiserat om sex med män, och har även haft kontakt med villiga män, men jag har aldrig vågat testa på riktigt. Mest på grund av rädsla för att bli avslöjad. För mig var det en säkerhetsventil eftersom mitt sexbehov och mina sexfantasier inte fick utlopp i mitt förhållande. Men jag har alltid dragits mer till en kvinnokropp än en manskropp. Men det verkar vara väldigt enkelt att hitta en man att sexa med. Inget snack, bara sex. Enkelt att hitta en manlig partner på nätet. (Jag tror jag skulle kunna hitta en manlig sexpartner på ett par dagar, men jag är inte säker på att jag skulle hitta en kvinnlig sexpartner öht. ) Otrohet med en man såg jag som mera oskyldigt eftersom tanken på ett "förhållande" inte fanns med i bilden.
    Sex med män var alltså i teorin ett substitut för det heterosexuella samliv jag saknade. Om sexlivet med min partner varit mera frekvent och mera utvecklat hade inte tanken på killsex varit speciellt intressant.
    Kanske samma för din man??

• annorledes

Men tack, precis det jag är ute efter att få veta.Men jag älskar att ha sex kanske jag velat för mycket. Å vårat samliv har precis börjat igen å funkar bra. Var i stort behov att se om han kunde med mig å det kunde han

• Anonym (samba)

otrohet blir det ju oavsett om det är en älskare eller en älskarinna och frågan är om man kan acceptera att ens man ibland går till män?

Acceptera att han är bi och behöver få sina behov tillfredsställda .  Men frågan är hur ni ska lösa det Lusten kan nog komma tillbaka efter många år när man väl provat

• annorledes

Ja otrohet är det vilketsom. Tyvärr så verkar det som att de flesta män som är inne på bi/homo ser det som annorlunda när dom är ute med andra män. Fast mantrat et var bara sex inga känslor kör ju alla otrogna med.

Kan inte acceptera att min sambo har sex med någon annan och det har ingen betydelse vilket kön. Om han inte kan behärska sina lustar så ska han vara singel.

Alla människor tror jag fantiserar mer eller mindre men det betyder inte att man får göra allt för det.

Nu har min provat och valt tills vidare och ändrar han sig så ska han berätta så jag har chansen att välja.

Vi har valt att fortsätta leva ihop men tar en dag i taget, min tillit har fått sig en rejäl törn likaså min självkänsla .

• Anonym (Hannah)
    Hej! Jag går samhällsvetenskapliga programmet, sista året på gymnasiet, och håller just nu på att undersöka ifall otrohet är könsneutralt till mitt gymnasiearbete. Jag undrar om någon vänlig själ därute kan ta sig tid till att svara på min enkät.
    Det är endast några få frågor och det går supersnabbt.
    Tack på förhand! Kramar till er som svarar. Här är länken till enkäten:
Svar på tråden otrohet