Letar stöd och förståelse
Hej alla därute. Vart tillsammans med min sambo i 7 år, förlovade i 2. Har uppnått många mål som resá, pluggat, fasta jobb, skaffat hus etc men den högsta önskan har verkligen vett att vänta på sig! Slutade med mina ppiller i Juni 2013 och inte ett skvatt har hänt! Ägglossning och mens är redigt punktliga (+-någon dag) och kroppen känns likadant varje månad. Ont som fasen vid ÄL, ömma bröst direkt efter ÄL fram till mens och nojjar fram alla grav symptom man kan komma på och REJÄLT ledsen varje månad när besvikelsen kommer! Folk runtomkring skaffar barn till höger å vänster, även nr 2 och NEJ jag glädjs inte ett dugg åt dem innerst inne för man e såååå egoistisk och självömklig!
Nu är jag trött på att alltid höra "tänk inte på det" "det har ju vart mycket för er den senaste tiden" (har bytt stad och jobb) "du ska se att snart så vips äru gravid"... blablabla... det gick superlätt för våra föräldrar och min syster och alla är så förvånade att det är svårt för oss. Det gör inte saken lättare för oss!
Min sambo är mycket stöttande och önskar inget hellre än att få barn han heller men det är min kropp det känns i, mina känslor och låga stunder och fusk gravidsymptom. Ska bara landa in i en ny uppstart av terminen (båda är lärare) och komma in i flytet så ska vi ringa och kolla upp oss båda! Är det någon som gjort det och hur går processen till??
Nu har jag skrivit av mig.... :) Hoppas mest att det finns någon mer därute som mår lika dåligt över detta som jag!