• Jordgubb90

Påbörjar 14:en försöket :(

Någon annan med pco som försökt bli gravid länge? Eller kanske någon kan ge mig en solskenshistoria? Har tappat hoppet. Tror ärligt inte att jag kan bli gravid. :(

• Svar på tråden Påbörjar 14:en försöket :(
  • MiaIa90
    Jordgubb90 skrev 2014-08-15 12:03:09 följande:
    Någon annan med pco som försökt bli gravid länge? Eller kanske någon kan ge mig en solskenshistoria? Har tappat hoppet. Tror ärligt inte att jag kan bli gravid. :(
    Hej här har vi försökt i lite mer en 3år nu men ger inte upp vi kämpar på. 
    Har ni sökt hjälp?
  • Magnolia10

Här är en till! Har ätit pergotime i ett halvår nu utan att lyckas... För oss verkar det bli IVF då tom mina läkare verkar ha gett upp hoppet om en naturlig befruktning... Känns så ledsamt och hopplöst när alla i ens omgivning får barn efter barn...

• Gweny
    Jordgubb90 skrev 2014-08-15 12:03:09 följande:

vad för hjälp har ni fått? tabletter, sprutor?  Har dem sagt något om IVF i slutändan om inget fungerat?

Har själv precis börjat med pergotime, hoppas det ska hjälpa oss.
  • Jordgubb90

Missade att ni svarat! Jag har ätit pergotime sen dec förra året. Men bara fått 3 ägglossningar sen dess då vi krånglat med att hitta rätt dos. Jag blev gravid på 3:e försöket men fick Missfall :( Blir nog IVF om det inte funkar med pergotime i framtiden.

• Jordgubb90
    MiaIa90 skrev 2014-08-15 13:19:26 följande:
    Hej här har vi försökt i lite mer en 3år nu men ger inte upp vi kämpar på. 
    Har ni sökt hjälp?
    Ja har sökt hjälp och äter pergotime. Har ni fått hjälp?
  • MiaIa90

Vi har inte fått någon hjälp en. Men har gått ner nästan 55 kg så min pco jag har här blivit mycket bättre:).

• Jordgubb90
    MiaIa90 skrev 2014-08-17 02:52:34 följande:

Vi har inte fått någon hjälp en. Men har gått ner nästan 55 kg så min pco jag har här blivit mycket bättre:).

Oj vad bra jobbat! :D Jag vet faktiskt inte varför jag har fått pco för jag väger 55 kg :P Finns liksom inget jag kan göra för att bli av med det. Har alltid ätit nyttigt och tränar ofta. Så därför fick jag börja med pergotime på en gång eftersom de tror att jag inte kan bli av med pcon.
  • Gweny
    Jordgubb90 skrev 2014-08-17 01:55:15 följande:

Missade att ni svarat! Jag har ätit pergotime sen dec förra året. Men bara fått 3 ägglossningar sen dess då vi krånglat med att hitta rätt dos. Jag blev gravid på 3:e försöket men fick Missfall :( Blir nog IVF om det inte funkar med pergotime i framtiden.

uch beklagar ditt mf. fick själv ma för 2 månader sen. då hade vi försökt i 1 år utan nåt innan.
  • Gweny
    MiaIa90 skrev 2014-08-17 02:52:34 följande:

wow, bra jobbat! Kämpar själv med vikten nu.
  • MiaIa90
    Jordgubb90 skrev 2014-08-17 11:48:45 följande:
    Oj vad bra jobbat! :D Jag vet faktiskt inte varför jag har fått pco för jag väger 55 kg :P Finns liksom inget jag kan göra för att bli av med det. Har alltid ätit nyttigt och tränar ofta. Så därför fick jag börja med pergotime på en gång eftersom de tror att jag inte kan bli av med pcon.
    Tack men fick hjälp av en gbp operation annars skulle ajg inte klara av att gå ner allt. 
    Jag har kvar pcon men att den är mycket bättre från att den har gått från 38-80 dagar till regelbunden 32 dagar:).
    Gweny skrev 2014-08-17 11:59:24 följande:
    wow, bra jobbat! Kämpar själv med vikten nu. smile1.gif

Du klarar de kämpa på ge aldrig upp och om du ramlar dit någon dag på någe gott så gör inte de något. 
Svar på tråden Påbörjar 14:en försöket :(