• Anonym (Normalt)

Tänd på psykologen - Hur vanligt?

Man kan givetvis vara tänd på alla, inga konstigheter. Låt mig göra mer tydligare.

Jag träffade min psykolog idag. Inga som helst känslor när jag träffade henne först, men under samtalet när jag fick ordet att prata om mig själv och vad jag gör o.s.v.

Det enda sortens känslor jag hade när jag såg första gången var att hon var snygg, men inget mer med det.

Det var senare på slutet som känslorna av att jag är tänd på henne dök upp. Varför slutet? Förstår jag inte. . .

Samtalet avslutades med att jag tog initiativet av att jag kom fram och skakade hennes hand. Något lustigt inträffade var att när jag klev fram och skulle skaka hennes hand, så vart hennes position: Rak i kroppen, båda fötterna pekade åt mitt hål, helt rakt. Och om jag nu inte misstar mig så tog hon ett minimalt steg fram.

Känslorna dök upp när jag tolkade hela detta av att hon kanske är lik väl som mig, tänd.

Att hon kanske helt enkelt förtjust i mig. Och det gjorde att jag vart förtjust i henne. Jag kan givetvis tolka det fel. Jag gav inte sådan bra beskrivning hur hon gestaltade men ni förstår på ett ungefär?

Kortfattat så vart jag tänd på henne efter att tolkat henne att hon skulle vara tänd på mig. Kan inte säga att jag är kär eller har en förälskelse i henne. Men jag är nog bara kåt, och det vart på grund av att jag tolkade hennes position.

Hur normalt är detta?
    Lät att tolka andra om de skulle vara kåta i en?

Jag är en man på 21 års åldern, jag gissar på att hon bara är några år äldre. Max 30.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tänd på psykologen - Hur vanligt?
  • Anonym (Socionom-Sara)

Väldigt vanligt. Du har fått prata om dig själv, hon har lyssnat.

• Anonym (Normalt)

Något jag glömde skriva - När hon tog det där minimala steget fram, så var det som om hon skulle krama mig, men undvek det efter at hon såg att jag sträckte min arm framåt.

• Anonym (Normalt)
    Anonym (Socionom-Sara) skrev 2014-08-14 18:45:41 följande:

Väldigt vanligt. Du har fått prata om dig själv, hon har lyssnat.

Är det så simpelt alltså?

Du som är socionom. Hur vanligt är det för din del att du blir tänd på männen som är dina patienter.

Tror du det finns en möjlighet att denna psykolog skulle vara tänd på mig i alla fall?
  • Anonym (Robin)

Så vanligt att man kan kalla det för standard...

• Anonym (Socionom-Sara)
    Anonym (Normalt) skrev 2014-08-14 18:55:25 följande:

Du som är socionom. Hur vanligt är det för din del att du blir tänd på männen som är dina patienter.

Tror du det finns en möjlighet att denna psykolog skulle vara tänd på mig i alla fall?
    Jag har inga patienter, men nej jag har aldrig blivit tänd på mina klienter. Jag är professionell. Även om jag någon gång skulle bli "tänd" på någon klient så skulle jag aldrig göra något åt det.
  • Anonym (kurator)
    Anonym (Normalt) skrev 2014-08-14 18:55:25 följande:

Varför lägger du så mycket energi på det här? Varför är det viktigt om hon är tänd på dig eller du på henne? Är det inte bättre att använda tiden du har hos henne till det som du är där för?
  • Anonym (Normalt)
    Anonym (kurator) skrev 2014-08-14 19:08:16 följande:
    Varför lägger du så mycket energi på det här? Varför är det viktigt om hon är tänd på dig eller du på henne? Är det inte bättre att använda tiden du har hos henne till det som du är där för?
    Jo, absolut!
    Skulle nog aldrig falla mig in av att ta steget till att få ett kärleksfull aktivitet med henne.

Utan det är absolut bättre att jag tar tiden med henne av den anledningen jag är där för.

Men om jag har detta i mina tankar så har jag väl ändå rätt att få skapa en tråd och skriva av mig?

21 år är en ungt ålder, och fortfarande utvecklas hjärnan. Vissa säger till och med att man inte är vuxen tills man når över 25 års åldern.

Så jag antar att det också är mina små unga ålder psyke som ligger mycket bakom (HA-HA)

• Anonym (Soc.)

Så vanligt att det är löjligt.

• Anonym (-)

Jo det är ju mer eller mindre standard att man får ömmande känslor på ett eller annat sätt för sin psykolog/behandlare. Japp det är så simpelt, hen ger dig sin fulla uppmärksamhet, allt går ut på att du ska må bra, hen vill dig bara allt gott i världen. Vem faller inte för en sån person?

Men det är ju just att hjärnan blandar ihop rollerna. Du övertolkar med all sannolikhet hennes manöver. Kanske det blev en millisekund när hon inte visste din intention, men så kan det ju bli med vem som helst. Nu var det en du kände varmt för, men hon hade säkert glömt det i samma sekund du var ute ur rummet.

Psykologer blir antagligen tända på sina patienter precis lika lite som gynekologer blir tända på fittor, de tittar inte på det sättet. Dina fantasier är ju dina, men se upp så de inte går ut över terapin, isf är det läge att ta upp det med psykologen så ni får prata om det. Sånt är de vana vid och kan hantera.

• Anonym (kurator)
    Anonym (Normalt) skrev 2014-08-14 19:17:05 följande:
    Jo, absolut!
    Skulle nog aldrig falla mig in av att ta steget till att få ett kärleksfull aktivitet med henne.

Utan det är absolut bättre att jag tar tiden med henne av den anledningen jag är där för.

Men om jag har detta i mina tankar så har jag väl ändå rätt att få skapa en tråd och skriva av mig?

21 år är en ungt ålder, och fortfarande utvecklas hjärnan. Vissa säger till och med att man inte är vuxen tills man når över 25 års åldern.

Så jag antar att det också är mina små unga ålder psyke som ligger mycket bakom (HA-HA)
    Klart att du har rätt till det, men kanske du ändå borde fundera på varför du tänker så mycket på det här? Att du registrerar detaljer i hur hon stod och hur hon betedde sig osv. Har detta månne någon del i ditt problem som du är där för?

Det vore väl bättre att fundera över vad ni pratade om under mötet och hur det påverkade dig, vad du fick ut av det, om du fick n ågot att fundera över osv osv.

Istället sitter du och skriver en tråd om hennes eventuella attraktion för dig, detaljerad med rörelser, steg osv.

jag vet ju inte varför du går till psykolog ens så det är bara du som kan säga om dina tankar om henne har någon koppling till dina problem. Du får dock gärna dela med dig av dina problem om du känner för det?
  • Anonym (psykolog)

Ytterst sällan att man som psykolog blir tänd på en patient, och det känns väldigt fel om det händer. Lite som att tända på ens eget barn liksom. Man bryr sig om sina patienter på ett sätt som påminner kanske lite om det. Man vill dem allt gott i världen, man vill hjälpa dem och kanske till viss mån ta hand om dem, hjälpa dem att utvecklas. Så då blir det väldigt fel med sexuella känslor utan det ska nog till att man råkar lära känna personen på något annat sätt utöver att den är patient för att det ska bli så, eller att man råkar avslöja för mycket om sig själv så att relationen blir mer jämställd på något sätt.

Däremot kan man vara lite osäler på hur man ska bemöta en ny klient och kanske var det det som du kände av. Däremot kan hon säkert tycka att du är supertrevlig och att du ser bra ut men det innebär inte att hon för det får sexuella känslor. Det kan hända som sagt, men är jätteovanligt.

• Anonym (psykolog)

Men det är absolut ingen fara om du vill berätta det för henne för det är vi psykologer väldigt bra på att ta Solig

Svar på tråden Tänd på psykologen - Hur vanligt?