• Svar på tråden Sova i babyskyddet
  • mammalovis

Yngsta dottern fick sova i babyskyddet när hon var som sämst med hosta och hon inte fick någon ro i sängen, trots upphöjd huvudända, men la sig på tvären istället. Annars är det väl dagvilan de fått sova färdigt om de somnat i bilen.

• mamaG

de små ska väl inte sitta i babyskyddet mer än någon timme åt gången egentligen, då de behöver få sträcka på ryggen ordentligt. så jag skulle nog vara lite försiktig med att låta barnet sova där länge och regelbundet..

• LizzzI

När min lilla hade öroninflamation och var förkyld när hon var ca en månad rekommenderade doktorn att vi skulle ha henne sovandes i babyskyddet över natten. Annars låg hon väll kvar där ibland när hon somnade i bilen och så.

• Rani

När vår dotteråkte bil så kunde hon vid långresor sitta där i ett par timmar eller så. Om det gandlar om att hon sover där någon timme ibland är det nog ingen fara. Min dotter sov i babysittern ibland (en sådan som man kan ga i nästan liggläge) och det borde vara ungefår samma.

• Kristin
    mamaG skrev 2014-08-14 16:06:00 följande:

de små ska väl inte sitta i babyskyddet mer än någon timme åt gången egentligen, då de behöver få sträcka på ryggen ordentligt. så jag skulle nog vara lite försiktig med att låta barnet sova där länge och regelbundet..

Har pratat med BVC om att hon somnar bra i babyskyddet på dagarna och enligt dem är det ingen fara. Det var med gamla tidens babyskydd som var väldigt hårda som man inte skulle ha bebisen sittande där i onödan :)
Svar på tråden Sova i babyskyddet