• Anonym (Så orolig)

Höggravid

Ska föda vilken dag som helst och har ett ex som är svårt sjuk som hotar mig om att ringa förlossningen och påstå att jag är svårt psykiskt sjuk å inte kan ta hand om ett barn.

Vad kan hända inne på BB om han nu ringer dit in å kommer med ett sånt påstående ? nån?

• Svar på tråden Höggravid
  • Anonym (soc)

Socialtjänst kan kopplas in o det kan bli tal om utredningshem mm. Varfrån kommer hans påståenden om att du inte är lämplig? Nekar du honom att vara med sitt barn?

• Anonym (Så orolig)

jag har inte nekat eller sagt nått om det med barnet, det som är problemet är att jag inte vill ha med han å göra för han bara trycker ner mig å sanningen är att vi knappt känner varandra. Hans påstående är att jag är helt oinstabil när det kommer till tankar å känslor. vad är ett utredningshem? 

• Anonym (F)

Ringer/smsar han dig om detta? Spara allt som bevis!  Tala inte om när du åker in och föder, kontakta själv socialtjänsten när barnet kommit och be om hjälp och stöd. Kryssa inte i gemensam vårdnad på papperet, gör du det har han rätt till hälften av föräldradagarna, annars får du alla själv.

• Anonym (Så orolig)

jag förstår ju att socialtjänsten kan bli inkopplad, men det är väll ingen som kan ta mitt barn på BB redan bara pga av muntliga påstående från en man som ringer in å påstår att en kvinna skulle vara psykiskt sjuk? :( jag har inte heller uppgett nått namn på vem som är pappan än. pga av tidigare problem med honom.

• Anonym (Så orolig)

puff :(

• Anonym (Stackare)
    Anonym (Så orolig) skrev 2014-08-14 14:48:03 följande:

jag förstår ju att socialtjänsten kan bli inkopplad, men det är väll ingen som kan ta mitt barn på BB redan bara pga av muntliga påstående från en man som ringer in å påstår att en kvinna skulle vara psykiskt sjuk? :( jag har inte heller uppgett nått namn på vem som är pappan än. pga av tidigare problem med honom.

Det klart dom inte kan ta ditt barn! Det är väldigt sällan de tar barn från sina föräldrar i Sverige. Ibland allt för sällan tyvärr. Om nu soc kommer bli inkopplad görs en utredning och dom lär väl märka ganska snart att ditt ex har fel antar jag. Men spara alla sms osv som bevis. Det kanske kan vara bra att ringa bb och berätta hur det ligger till.
  • Anonym (soc)
    Anonym (Så orolig) skrev 2014-08-14 14:38:19 följande:

jag har inte nekat eller sagt nått om det med barnet, det som är problemet är att jag inte vill ha med han å göra för han bara trycker ner mig å sanningen är att vi knappt känner varandra. Hans påstående är att jag är helt oinstabil när det kommer till tankar å känslor. vad är ett utredningshem? 

Que?

Du har inte uppgett att han är pappa men förnekar inte hans roll som pappa?
  • Anonym (Så orolig)
    Anonym (Stackare) skrev 2014-08-14 15:36:34 följande:
    Det klart dom inte kan ta ditt barn! Det är väldigt sällan de tar barn från sina föräldrar i Sverige. Ibland allt för sällan tyvärr. Om nu soc kommer bli inkopplad görs en utredning och dom lär väl märka ganska snart att ditt ex har fel antar jag. Men spara alla sms osv som bevis. Det kanske kan vara bra att ringa bb och berätta hur det ligger till.
    Men tänk om det bara är tomma hot å han inte ringer dit, då framstår jag som en idiot när jag ringer.. jag vet inte..
  • Anonym (Så orolig)
    Anonym (soc) skrev 2014-08-14 15:38:32 följande:
    Que?

Du har inte uppgett att han är pappa men förnekar inte hans roll som pappa?
     han skal få kräva ett DNA test på eget initiativ i så fall å därmed dra igång en sådan process hur det nu fungerar, tills dess får det va far okänd.
Svar på tråden Höggravid