• Maadzz

Hjälp mig i barnvagnsdjungeln!

Barnvagnsdjungeln gör mig galen!
    Har idag en Teutonia Spirit s3, men nu vill jag byta till en lättare och smidigare vagn!
    Mina krav är att vagnen ska ha fullt liggläge, vändbar sittdel, lufthjul varav två svängbara i fram och inte vara jättetung. Vagnen behöver även fungera bra när det är snö ute..
    Kan även tillägga att min dotter är 7 månader, väger 11kg och är 73cm lång. Så hon är redan ganska stor, och kommer nog blir ganska lång. Storasyster är inte ens tre år och 110cm och väger 18kg redan.. så vagnen behöver passa lite större barn tror jag Glad
    Vad har ni för vagnar? Är ni nöjda? Vilken ska jag absolut undvika? 
    Bomba mig med tips och förslag nu :)
  • Svar på tråden Hjälp mig i barnvagnsdjungeln!
  • isolande

Har du kollat på Emmaljungas viking...Verkar vara en superbra vagn med vändbar ergonomisk sittdel. Tror att de har en variant med lufthjul som är svängbara oxå. Dock inte lufthjul....

• Anna84

Brio Smile skulle jag säga, fullt liggläge på sittdelen,4st lufthjul varav de främre är svängbara men ändå "stora", vändbar sittdel.
    Detta va anledningen till att jag köpte just Brio Smile för att det var de kraven jag har på en vagn...

• Maadzz

Emmaljunga Viking har min syster och verkar inte vara så nöjd, så den går bort. Däremot verkar alla med Brio Smile väldigt nöjda, och däcken på den verkar ju fungera bra om man som jag bor lite mer ute på landet. Får ta och provköra en sån tror jag! :)

Svar på tråden Hjälp mig i barnvagnsdjungeln!