Min dotter tog livet av sig, jag orkar inte
Jag är helt förstörd. Apatisk. Arg. Besviken. Ledsen. Det har gått tre veckor, tre förbannade och förjävliga veckor.
Hon har alltid varit en oerhört stark och driven tjej. Trots alla motgångar och svårigheter. Hon lyckades alltid med sånt som ingen annan gjorde. Typ grymma jobb, ville hon något så blev det alltid så. För hon kämpade, så fruktansvärt mycket. Hon var lill-gammal, hon blev vuxen tidigt. Alldeles för tidigt.
Men min lilla pärla gav upp. Tillslut. Efter flera år på BUP och kontakt Soc. Inläggningar hit och dit, hon bollades runt och ingen visste riktigt vad dom skulle göra av henne. Hon hade ju en sida, som var så oerhört bra. Hon var älskvärd av så många. Hon hade så lätt för att kommunicera och bilda relationer med människor. Men så hade hon ju sina problem, bla. ett allvarligt självskadebeteende, ADHD, Borderline och panikångest. FAN. Min fina tjej. Vi trodde ju på dig. Du skulle ta dig ur denna förbannade svacka. Inte ge upp. Utan kämpa lite till. Du skulle ju få komma till ett passande behandlingshem till slut, dom hade ju äntligen hittat rätt sa dom. Men jag förstår dig på sätt och vis, du orkade inte mer. Du klarade inte av dagarna längre. Dina dagar var inte ens värda att kallas för dagar. Jag försökte verkligen, att göra allt jag kunde, men det gick inte. Förlåt. Förlåt för att allt blev som del blev. Förlåt för alla motgångar och jobbiga upplevelser som du fick vara med om. INGEN, INGEN, INGEN ska behöva vara med om så mycket som du fick vara med om.
Du kanske har det bättre nu. Det vet jag inte, men jag hoppas det. Jag tror att vi kommer ses snart, väldigt snart. Faktiskt. Det är så tungt. Jag vill inte heller längre. Det är alldeles för mycket, även för mig.
Men att du tog livet av dig nu när du var inlagd, det gör extra ont i mig. Du hade ju x-vak. Du fick mediciner som du sa faktiskt hjälpte. Du hade underbar personal runt omkring dig. Och underbara läkare. Fan. Fan att det blev såhär. Jag saknar dig. Så fruktansvärt mycket. Min älskade ängel.