• Wilmersmamma

Bugaboo Cameleon2 vs Buffalo? Var billigast?

Hej,

Söker någon som haft en Bugaboo Cameleon 2 (eller senare) och även en Buffalo.

Jag har en Cameleon från slutet av 2005 och skall få barn igen.

Funderar på att ev behålla den (är lite siten)- beställa en ny Cameleon eller beställa en ny Buffalo.

Jag kommer att promenera mycket. Bor I Kungsbacka så det är ju ingen supervinter (men kan ju vara snö länge visa vintrar), ofta regn. Kommer promenera mest på asfalt och kanske någon enstaka grusväg. Också en hel del i köpcentrum. Är aktiv så jag åker mycket in och ut med bilen.

Är Buffalon mycket tyngre och klumpigare?
    Vad är +/- med de olika vagnarna?
    Vilken är er favorit?
    Saknar ni lock på varuvagnen på Buffalon?
    Är buffalo trögstyrd inne på affärer och ute på gatan?

Var kan jag billigast beställa vagnarna just nu? Viktigt att de ej är flamskyddsimpregnerade- men kan gärna beställa från utlandet!

Var beställer jag billigast tillbehör till Cameleon 2 (ev. ny sittdel/liggdel, suflett, hjul mm.)?

Vet att det finns massor av Bugabootrådar men jag HOPPAS, HOPPAS ni ändå orkar svara mig (för jag orkar just nu inte läsa 100 inlägg).

• Svar på tråden Bugaboo Cameleon2 vs Buffalo? Var billigast?
  • Snusmumrikan

Hej!

Jag och min man beställde vår Buffalo från Holland, sparade rätt mycket på att göra det.

Vi funderade på en Donkey först då vi planerar fler barn efter den här krabaten, men Buffalon kändes smidigare när vi ska åka spårvagn (bor i Gbg). För vår del var det viktigt med ordentliga hjul fram, så att vi kan vara ute i naturen. Jag kollade runt en del på nätet innan vi beslutade oss, hittade en sida med jämförelser på Buffalon och Camelon 2, kommer dock inte ihåg vad sidan heter men går säker att finna om du söker på recensioner. Det går tydligen att köpa större hjul till Camelon 2, att byta med. Kanske ett alternativ för dig?

• Wilmersmamma

Tack! Vad kul att ni är nöjda. Man kan byta hjul på Cam2 till vinderhjul men de blir tyvärr inte svängbara då.

Har läst massor och många som köper Buffalon verkar nöjda. Men, eftersom jag har haft en Cam innan så har jag ju att jämföra med.

Undrar därför vad någon som haft bägge säger i jämförelsen?

• Wilmersmamma

Finns det verkligen ingen som haft bägge?

Undrar också om den nya suffletten kan sättas på cam2.

Hur rengör ni de svampiga svarta handtagen och relingen på liggdelen/sittdelen?

• Wilmersmamma

Finns det ingen som kan svara på mina frågor- jag kan inte läsa över 50 sidor för att se om svaren finns där.

Svar på tråden Bugaboo Cameleon2 vs Buffalo? Var billigast?