• Harvester

Grönan för 9-månaders?

Tänkte åka till Grönan med bebis då jag tror han skulle uppskatta att titta på alla blinkande lampor etc (och åka lite själva också med mormor och morfar som barnvakt). Funderade på om det finns något som bebis skulle uppskatta? Kanske Veteranbilarna? Vad tror ni? Tuff Tuff tåget, är det för våldsamt? Kärlekstunneln, läskigt?

• Svar på tråden Grönan för 9-månaders?
  • Frontline

Tror knappast en som är 9 månader har så stor behållning av att åka till grönan...
    Skaffa barnvakt istället och åkt dit för att ha kul istället...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Mellanmjölkens land

Har inte varit på Grönan på åratal men det vår 9månaders har gillat på Parken Zoo när vi varit där med 3åriga storasyster har varit en sån där klassisk karusell med hästar samt veteranbilar som kör längs ett spår. Vi har alltså inte åkt med bara henne utan det var grejer som krävde medföljande vuxen och då hade jag bebis på magen.

På hästkarusellen satt hon framför storasyster en gång och det var med skräckblandad förtjusning. I bilarna satt hon antingen i mitt knä eller om det fanns plats så satt vi bredvid varandra.

• Harvester
    Pandamamma79 skrev 2014-08-09 20:30:43 följande:

Åka något behöver han ju inte. Följa med och titta räcker.

Klart han inte behöver åka men när man ändå är där så kan han ju få prova om det finns nåt lämpligt :)

@Frontline: Vi kommer som sagt ha mormor och morfar med så vi kan åka saker. Han älskar saker som lyser och blinkar, därför vi tänkte ta det som utflykt..
  • Drottningen70

Tänk på att det är en JÄVLA ljudvolym där bara. Sorl, musik. Attraktationer som brakar förbi överhuvudet, folk som skriker av full kraft... Nä, inget för ett spädbarn i känslig ålder anser jag.

• cosinus

Vi var där med dottern när hon var 15 månader. Hon åkte bland annat farfars bilar.

Tycker det är sjukt kul så här i efterhand och med distans till saken och framförallt med fler och äldre barn. Aldrig i livet att jag gjort om samma sak idag, snacka om att krångla till livet och att överarbeta saker och ting när man bara hade ett barn. Hon hade varit lika glad över att gräva i en sandlåda, kasta stenar i vatten eller gunga. Det var ju jag som ville dit, inte hon :)

Så jag säger som någon ovan, lämna till barnvakt, åk det ni vill och nästa sommar kan ni åka 40 varv i farfars bilar, då tycker hon det är kul!

• Harvester

Tänkte bara berätta att vi gjorde ett försök och han tyckte det var jättekul med allt att titta på och verkade inte tycka det var ett dugg läskigt med alla ljud och skrik :))

Han åkte Veteranbilar, karusell och Lilla Pariserhjulet. Han hade säkert lika gärna suttit bredvid men vi tyckte det var kul och han att det var helt ok..

Svar på tråden Grönan för 9-månaders?