fannybk skrev 2014-08-08 19:24:57 följande:
Du måste nog ta det i din egen takt och känna efter själv. När brösten är hårda och ömma måste du ju pumpa men om du samtidigt vill minska produktionen måste du ju pumpa ut mindre än vad du gör idag. När min son började äta riktig mat och jag började trappa ner på ammandet lät jag honom amma två ggr/dag, efter frukost och mellis. Då blev det dels färre tillfällen under dagen och han åt även mindre eftersom han redan hade ätit vanlig mat. I början vaknade jag på natten med spända och läckande bröst och fick pumpa lite men efter ett tag hade produktionen anpassat sig till de tiderna på dygnet som jag ammade. När jag slutade amma helt hade jag inga problem alls med ömmande bröst för mjölkproduktionen var nog redan så låg då så det spelade ingen roll om jag ammade eller inte. Du kanske kan börja försöka halvera antalet ggr/dag som du pumpar och se vad som händer?
Tack snälla för råden! :) Har fått problem med mjölkstockning med hög feber i flera dagar, så vi får se hur det går! Tar det lite som det kommer.. Går det så går det, annars lägger jag ner helt tror jag....