Jag har en Sphynx fråga vad ni vill.
Här kan ni ställa frågor om Sphynxar. Ni kanske funderar på att skaffa en eller bara allmänt.
Här kan ni ställa frågor om Sphynxar. Ni kanske funderar på att skaffa en eller bara allmänt.
Är det nakenkatter?
Är det nakenkatter?
Jag har 2, dom är underbara! :D
Luktar dom så illa som alla säger?
Jag har 2, dom är underbara! :D
Luktar dom så illa som alla säger?
Varför ska jag skaffa just en sphynx, vad är det som gör dom så bra.
Berätta.
Jag ville ha en riktig sällskaps katt. En som kommer upp i knäet och kan sitta länge och pysa. Jag ville ha en katt med ett varmt temperament. En riktig familjekatt. Jag gick igenom en massa kattraser och uppfödare tills jag hittade sphynxen. Första gången jag såg lillstrumpan (Katten) så tänkte jag att han var nog det fulaste jag sett. Men han fick mitt hjärta att smälta med sin fantastiska personlighet och lynne. Han kryper in under filtar och täcke och värmer sig hos mig. Och han kan ligga där hela natten och hela kvällar. Jag har barn så han "nattar" barnen. När sonen ska sova så går han upp med han och lägger sig hos han tills han har somnat och sen så går han till min dotter och lägger sig hos henne tills hon har somnat. En riktig vän och familjemedlem. Det är därför jag skaffade han. Sen är det helt och hållet vad du är ute efter. Det kanske inte är det du söker.
Är dom allergivänliga??
Hej!
Undrar om du skulle vilja låna ut din lille prins till min lilla tjej och ta en kull?Om, så kan vi börja med mailkontakt.Tacksam för svar vilket som.
mvh Petra
Jag har en sphynxtjej som är jätterädd för vatten. Har du ngt tips på hur jag kan hålla enne ren utan bad och dusch? Tvättlappar är nu min plan B men tänkte att du kanske sitter på ngn hemlighet du vill dela med dig av? :D
Se till att vattnet är tillräckligt varmt. Katter har hög kroppstemperatur. Var lugn. Vänj långsamt. Första gångerna behöver målet inte vara att få henne ren. Kanske har hon något oemotståndligt favoritgodis så att du kan klicka in acceptans? Läs på om klickerträning om du inte vet vad det är. Det fungerar på alla djur som inte är döva.
Vi badar i princip aldrig vår sphynx som vi har nu. Vår förra hona var helt naken vilket gjorde att vi fick bada henne oftare. Hon älskade det inte, men det gick bra. Jag har faktiskt aldrig haft en katt som inte gått att bada och våra spynxungar har fått vänja sig innan försäljning.
MissHelene,mitt tips är att försöka bada din katt i handfatet.
Mina två nakenkatter vägrar också att vara i badkaret, men att tvättas i ett handfat går bra.
Hur känns de att klappa? Har de mjuk hud som en baby typ? Har de fet hy (tänker att det verkar som om man måste bada/duscha dem, det brukar man ju inte göra med håriga katter)?
MissHelene,mitt tips är att försöka bada din katt i handfatet.
Mina två nakenkatter vägrar också att vara i badkaret, men att tvättas i ett handfat går bra.
Se till att vattnet är tillräckligt varmt. Katter har hög kroppstemperatur. Var lugn. Vänj långsamt. Första gångerna behöver målet inte vara att få henne ren. Kanske har hon något oemotståndligt favoritgodis så att du kan klicka in acceptans? Läs på om klickerträning om du inte vet vad det är. Det fungerar på alla djur som inte är döva.
Vi badar i princip aldrig vår sphynx som vi har nu. Vår förra hona var helt naken vilket gjorde att vi fick bada henne oftare. Hon älskade det inte, men det gick bra. Jag har faktiskt aldrig haft en katt som inte gått att bada och våra spynxungar har fått vänja sig innan försäljning.
Är dom allergivänliga??