• lantisen02

Försöka med syskon-hur länge innan söka hjälp

Vi hade svårt att bli gravida med nummer1. Fick hjälp av sjukvården och jag fick äta pergotime i 3 kurer, vi blev gravida efter de. Försökte i 2 år.
    Nu är vår kille 14 mån och vi har börjat försöka med syskon, iof bara två försök ännu som inte blivit nått. Men min fråga är, hur länge ska man försöka få syskon innan man kan få hjälp igen, om Man haft bekymmer med första barnet?
    Min mens är regelbunden igen, men det hade ja även innan.
    Nån som har erfarenhet?

• Svar på tråden Försöka med syskon-hur länge innan söka hjälp
  • Ziry

Direkt. Det finns ingen anledning att slösa på tiden om ni inte vill försöka själva först.
    Vi valde att ge det tre månader innan vi vände oss till sjukvården.

• lantisen02

Tack för råden. En annan sak, jag har en ask pergotime kvar och vi funderar på att använda den utan sjukvårdens inblandning, jag är nämligen övertygad om att ja inte ägglossar så värst bra(de va problemet sist). Men ja är i valet och kvalet, eller ska ringa å höra med dem om ja kan ta dem och få VUL ändå?

Eller ska vi köra på?

När ja behahandlades förra ggn me tabletterna så var de inte överdrivet många blåsor så ja tror eg inte att det är nån fara för flerbörd.

Hur skulle ni gjort?

• Ziry
    lantisen02 skrev 2014-08-06 11:24:28 följande:

Tack för råden. En annan sak, jag har en ask pergotime kvar och vi funderar på att använda den utan sjukvårdens inblandning, jag är nämligen övertygad om att ja inte ägglossar så värst bra(de va problemet sist). Men ja är i valet och kvalet, eller ska ringa å höra med dem om ja kan ta dem och få VUL ändå?

Eller ska vi köra på?

När ja behahandlades förra ggn me tabletterna så var de inte överdrivet många blåsor så ja tror eg inte att det är nån fara för flerbörd.

Hur skulle ni gjort?

Vi hade också Pergo kvar, men vi valde att inte göra det utan läkaren. Flerbarnsbörd är inget vi ville riskera.
Svar på tråden Försöka med syskon-hur länge innan söka hjälp