• Dinglande kotten

borde jag säga att jag är gay till henne?

Jag är bi, dras till killar i 95% av fallen. Borde jag säga det till min tjej, att jag tänder mer och oftare på killar. Hon vet att jag är bi men inte hur det egentligen är.

• Svar på tråden borde jag säga att jag är gay till henne?
  • Anonym (????)

Vad tycker du du själv?

• Anonym (Li)

Är du intresserad av andra nu i ditt förhållande borde du absolut berätta det. Vare sig det är män eller kvinnor.

I annat fall känns det som det kvittar...

• Vickan I

Nej tycker inte det finns anledning att säga ngt. Hon vet att du är bi, det räcker. Är du sugen på ngn annan nu, så fundera på att gå vidare istället, men ingen anledning ge procenttal ändå.

• Nyfiken gul

Beror väl på ...

Är din läggning något som går ut över ert förhållande?  Känner du dig lockad och frestad till att vara otrogen för att du vill testa mer än det du gjort?  Känns det som att du skulle vilja ha ett förhållande med en annan man?  Fungerar ert sexliv som det borde? Känns det som att du ljuger för dig själv och henne i ert förhållande? Får du vara dig själv i ert förhållande? Känns det som att din bisexualitet slår över mer och mer till att bli helt gay? 

Självklart tycker jag ärlighet är bra och särskilt om dessa frågor ovanför får stor betydelse i dina grubblerier. 

Att trycka bort sina känslor är aldrig bra, då är det bättre att vara ärlig och säga som det är . 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

Jag kan säga så här också att som partner hade JAG velat veta. 

För att gå runt som partner och tro att allt är som vanligt när det inte är det och min partner helst av allt vill gå ut som gay , ja då är det enligt mig väldigt respektlöst att inte ge mig valmöjligheten att välja om jag vill fortsätta en relation eller om jag vill avsluta den. 

jag hade blivit sårad, kränkt och förbannad om min partner går runt och trycker ner sig själv och den han egentligen är och vårt förhållande blir lidande. 

Respekt gentemot din partner vore på sin plats.  Förtjänar inte hon ärlighet och upprktighet och få möjlighet att själv välja?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • tobbe01
    Dinglande kotten skrev 2014-08-04 06:10:13 följande:

Jag är bi, dras till killar i 95% av fallen. Borde jag säga det till min tjej, att jag tänder mer och oftare på killar. Hon vet att jag är bi men inte hur det egentligen är.

Vad ska din tjej med den infon till? Varför har du valt att leva som "bi" när du påstår att du är 95% bög? Är det en alldeles fantastisk tjej du träffat eller är du smygbög?
  • Anonym (Lasse)

frågan är ju om du varit ärlig från början och sagt att du är bi fast du egentligen är gay? 

det är väldigt vanligt att man gömmer sig bakom en bisexualitet när man inte vågar stå för att man är 100% gay.  

och en annan refleflektion - antingen är man bisexuell eller så är man gay.  Man kan inte hatta hit och dit på procent. Det funkar inte riktigt så.  

• Monte
    Anonym (Lasse) skrev 2014-08-04 08:32:55 följande:

frågan är ju om du varit ärlig från början och sagt att du är bi fast du egentligen är gay? 

det är väldigt vanligt att man gömmer sig bakom en bisexualitet när man inte vågar stå för att man är 100% gay.  

och en annan refleflektion - antingen är man bisexuell eller så är man gay.  Man kan inte hatta hit och dit på procent. Det funkar inte riktigt så.  

Trams.

Det funkar så bra så.
  • Anders 386

Jag förstår inte varför man har en tjej när man egentligen tycker mer om killar?

Om ambitionen är att fortsätta förhållandet skulle jag inte berätta sanningen, då lär förhållandet vara kört. Man vill ju alltid vara nummer ett för sin partner. Vilken partner skulle acceptera att man tänder mer på motsatta könet?

• Dinglande kotten
    Anonym (Lasse) skrev 2014-08-04 08:32:55 följande:

Även fast du kanske dras till smala, snygga tjejer med stora bröst så kan du väl dras till någon +sizare?? -samma grej!
  • Anonym (Lasse)
    Dinglande kotten skrev 2014-08-05 10:25:30 följande:
    Även fast du kanske dras till smala, snygga tjejer med stora bröst så kan du väl dras till någon +sizare?? -samma grej!
    men det är fortfarande samma kön.  En väsentlig skillnad här. 
Svar på tråden borde jag säga att jag är gay till henne?