• Ebba

Hjälp med fin dopsång till ett barn vi verkligen längtat efter

Hej!

Nu behöver jag snabb hjälp! På lösrdag ska vi döpa vår son och jag saknar en dopsång som solisten ska sjunga. Vi tillhör dem som verkligen fick kämpa och längta innan han fanns här hos oss (han är gjord mha ivf) så jag vill jättejättegärna få tips på sånger som handlar om att få barn efter att ha försökt så länge.

Nån som har nåt tips??

Stort tack på förhand!

• Svar på tråden Hjälp med fin dopsång till ett barn vi verkligen längtat efter
  • Erizajo

På mina barns dop har jag sjungit "välkommen till jorden" och "älskade barn" båda finns på youtube. Nu med trean ska jag nog sjunga Carolas "himlen i min famn"

• Miss Tiili

På mina barns dop har vi sjungit "Lilla barn" som är en låt med Sarek, finns både på Spotify och Youtube. Tycker att den verkligen visar kärleken man känner till sitt barn.

• Liljan77

Välkommen till jorden sjön min syster till min son.
    10 år fick vi kämpa för att få honom så orden "välkommen hem" betydde så mycket den vårdagen vi döpte honom.

• Anonym (Krösamaja)

Om ni vill undvika något kladdigt sentimentalt tycker jag att ni ska ta Välkommen till världen med Lill-Babs. En glad och klämmig gammal goding.

• Emilyviola

på vårt dop för vår dotter sjöng en släktings tjej DiLevas Välkommern till jorden , googla fram den d finns två låtar med samma namn, inte den en kvinna sjunger. jättevacker text :)

• Snöigahästar

Har haft maja gullstrands skyddsängeln på alla 3 dop och även your song och nu senast Adeles/ dylans to make you feel My love. Passade så bra för oss och vår överraskningsbebis

• ebbozz

Fem fingrar med lisa nilsson vet jag ett par som hade och den är superfin

• Frida Andersson

Minns inte hur det funkar med egen sång. Ska ha dop nu i september. Håller kyrkan med solist eller är det nått man fixar själv?

Svar på tråden Hjälp med fin dopsång till ett barn vi verkligen längtat efter