Komplicerad läggning- asexuell bi/lesbisk?
Hej allihopa...
Skulle gärna vilja ha era synpunkter på det här lilla "problemet" jag har.
Jag definerar mig som en heterotjej och har gjort det så länge jag kan minnas. Har varit i flera förhållanden med killar och trivs jättebra med det. Men de senaste åren har jag märkt att jag kan få väldigt speciella "romantiska" känslor för tjejer också. Det sker oerhört sällan dock, har bara hänt vid två tillfällen hittills. Men båda gångerna var det så otroligt starkt, kändes nästan överväldigande att ha så omtumlande känslor för någon. Inget som jag har varit med om någonsin tidigare med en kille.
Problemet är att jag inte har velat vara sexuell med de här tjejerna överhuvudtaget. Jag har bara känt mig väldigt obekväm när saker har börjar leda åt det hållet. Det har känts riktigt fel och till och med att kyssas tar emot. Jag vill bara mysa, hålla hand, kramas - nästan som visa kärlek på ett barns nivå. Börjar fundera över om jag möjligtvis blir asexuell tillsammans med tjejer som jag blir kär i?
Killar tänder jag extremt mycket på och får väldigt lätt känslor för. Så jag vet med all säkerhet att jag är övervägande heterosexuell. Däremot kan jag även tända på tjejsex ibland, men här kommer alltså det kluriga- så länge jag inte har några känslor för tjejen i fråga. Annars går det inte som jag beskriver ovan.
Är det här normalt? Eller har jag kanske lite issues som jag är omedeveten om i fråga om lesbiska förhållanden? Jag skulle gärna vilja ha sex med en tjej som jag får känslor för... men jag har ingen som helst lust till det. Jag tänder inte på henne alls, men ändå har jag alla de här känslorna inombords som känns så rätt. Att jag bara vill vara med henne, leva med henne. Help!