Kan inte tro det är sant??!!
Hej!
För att göra en lång historia så kort som det går,då börjar jag.
Efter ett missfall 2007 då jag blev gravid naturlig väg med min man så försökte vi igen men efter 2år av att det aldrig bar frukt sökte vi hjälp på rmc.
Där kunde de konstatera att jag hade lågt fsh värde samt att jag inte producera många mogna ägg per år vilket minska chansen för ett barn avsevärt. Så 2010 började vår långa resa med hormonbehandling,utplock av ägg samt återinförsel.
Vi blev överlyckliga när det visa sig att jag blev gravid på första försöket och förväntningarna blev höga.I vecka 7 började dock skräckscenariot med blödningar och jag trodde det var mf på gång,efter ca:5 akutbesök och allt var ok med den lille så kunde det konstateras att jag hade en slemhinneblödning bredvid bebisen vilket medförde 50% mf fram tills 5:e månaden och oron börja och sjukskrivning...trots allt detta födde vi i november 2010 en frisk son och glädjen var total.
Läkarna hade också talat om för mig att chansen att bli gravid naturlig väg var minimal och att jag skulle komma in i klimakteriet tidigt.så när sonen fyllt ett år började jag längta efter att ge honom ett syskon men varje månad och år kom min lingonvecka och sorgen och längtan efter ett barn till har varit enorm.speciellt när andra runt omkring fått fler barn.
Så nu snart 4år senare är jag i chock då jag igår tog ett gravtest och det visa positivt,kan inte tro det är sant.ville bara dela med mig och är det nån mer som varit med om detta?